Proiectul sensurilor unice și al benzii dedicate pentru transportul public de persoane în municipiul Suceava va rămâne în așteptare încă doi ani. Viceprimarul Lucian Harșovschi, candidatul PNL pentru funcția de primar al municipiului Suceava, a declarat miercuri, în conferință de presă, că acest „proiect al administrației liberale” va fi implementat în mandatul 2024-2028, „cel târziu în anul 2026”. Gândit cu scopul de a fluidiza traficul în municipiul reședință de județ, proiectul sensurilor unice a fost de mai multe ori amânat din cauza lipsei de finanțare. Documentația realizată de specialiști în modelare urbană cuprinde sute de pagini, cu planuri care vizează investiții totale de aproximativ 17 milioane de euro și care de la momentul contractării trebuie realizate în 22 de luni.
Conform documentației, trebuie făcute modificări la structura stradală, inclusiv mutarea de stâlpi de iluminat. Circulația este prevăzută a fi pe trei benzi, cu o singură bandă pe sens opus pentru transportul în comun și autovehicule de intervenție, dinspre Spitalul Județean Suceava până la sensul giratoriu cu strada Nicolae Bălcescu (zona McDonald's).
De asemenea, vor fi trei benzi și pe Bulevardul George Enescu și pe Calea Obcinilor, până la sensul giratoriu care va fi amenajat în zonă. Obiectivul principal al proiectului este adaptarea mobilității urbane din municipiul Suceava, pentru a îndeplini cerințele europene de dezvoltare durabilă, eficiență în transport și diminuarea poluării.
Principalii indicatori tehnico-economici aferenți investiției, minimali și de performanță, sunt: lungimea traseului - 13,036 km; viteza proiectată- între 20 și 50 km/ h; reabilitare sistem rutier - 223.899 mp; pistă bicicliști- 28,55 km; plantare arbori - 502 bucăți; gazon 9.333 mp; intersecții -34; un centru comandă și control.
Documentațiile cuprind 8 soluții propuse și recomandate: îmbunătățirea infrastructurii rutiere; încurajarea transportului în comun; crearea de benzi dedicate și prioritizarea transportului în comun; managementul de trafic; modernizarea și optimizare intersecțiilor; crearea de piste pentru biciclete și trotinete; treceri de pietoni în siguranță; plantare de perdele verzi.