Toyota continuă să aducă îmbunătăţiri propulsoarelor sale. După ce unităţile pe benzină au primit modificările necesare pentru a fi mai oferi un raport mai bun performanţă/consum, acum inginerii japonezi s-au ocupat şi de motorul diesel de 1.4 D-4D.
Ca parte a filozofiei „Optimal Drive” prin care Toyota îşi propune să furnizeze motoare mai eficiente şi ecologice, versiunea de deschidere în gama propulsoarelor diesel a fost supusă şi ea unor optimizări care au vizat atât scăderea consumului cât şi a gazelor eşapate.
Sistemul de injecţie common-rail a fost revizuit şi echipat cu injectoare piezo. Acestea asigură un dozaj precis al motorinei în cilindri, cantitatea de nitrogen emisă fiind redusă cu câteva procente.
Pe lângă avantajul de a fi mai silenţios, motorul are un consum mai mic cu 0,3 litri la sută. Astfel consumul mediu se ridică la doar 4,2 litri/100 km iar emisiile ating 110 g/km faţă de 119 g/km. O altă modificare importantă a fost adusă greutăţii propulsorului, realizat din aluminiu, care acum cântăreşte 119 kg.
Motorul diesel de 1,4 litri este disponibil pe modelele iQ, Yaris, Auris şi Urban Cruiser.