Monitorul de Suceava Tehnologie

Toyota optimizează motorul diesel de 1,4 litri

 

Toyota continuă să aducă îmbunătăţiri propulsoarelor sale. După ce unităţile pe benzină au primit modificările necesare pentru a fi mai oferi un raport mai bun performanţă/consum, acum inginerii japonezi s-au ocupat şi de motorul diesel de 1.4 D-4D.

Ca parte a filozofiei „Optimal Drive” prin care Toyota îşi propune să furnizeze motoare mai eficiente şi ecologice, versiunea de deschidere în gama propulsoarelor diesel a fost supusă şi ea unor optimizări care au vizat atât scăderea consumului cât şi a gazelor eşapate.

Sistemul de injecţie common-rail a fost revizuit şi echipat cu injectoare piezo. Acestea asigură un dozaj precis al motorinei în cilindri, cantitatea de nitrogen emisă fiind redusă cu câteva procente.

Pe lângă avantajul de a fi mai silenţios, motorul are un consum mai mic cu 0,3 litri la sută. Astfel consumul mediu se ridică la doar 4,2 litri/100 km iar emisiile ating 110 g/km faţă de 119 g/km. O altă modificare importantă a fost adusă greutăţii propulsorului, realizat din aluminiu, care acum cântăreşte 119 kg.

Motorul diesel de 1,4 litri este disponibil pe modelele iQ, Yaris, Auris şi Urban Cruiser.



Articol salvat de pe www.monitorulsv.ro, ediţia din 06 Martie 2009.
Acest articol este proprietatea Monitorul de Suceava si nu poate fi reprodus fără acordul scris al acestora.