Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
miercuri, 14 apr 2010 - Anul XV, nr. 85 (4376)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9764 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,65 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Noile media au perturbat informarea publică despre virusul A/H1N1

Noile media, printre care Twitter, blogurile şi e-mail-urile, au perturbat informarea publică despre virusul A/H1N1, a cărui apariţie, în aprilie 2009, a afectat ţări din întreaga lume, potrivit reprezentanţilor Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS) şi altor experţi, informează AFP.

Au existat "informaţii, zvonuri, multe speculaţii şi critici care au circulat pe diferite suporturi media", a declarat Keiji Fukuda, consilier special pe probleme de gripe la OMS. El a subliniat dificultăţile cu care OMS s-a confruntat în încercarea de a informa publicul despre pandemie.

De la apariţia sa pe continentul american, în aprilie 2009, gripa A/H1N1 a afectat populaţia întregului glob, prin propagarea sa rapidă, care ar fi putut duce la o catastrofă sanitară. Potrivit lui Fukuda, "informaţiile au fost disponibile şi descentralizate".

În timp ce mediile tradiţionale "au relatat corect informaţiile autorităţilor, dar şi dezbaterile, îndoielile şi polemicile pe tema gripei noi", noile media s-au interesat, de asemenea, de acest subiect.

Gestionarea internaţională a gripei noi este evaluată, începând de luni, la Geneva, de către experţi, pe fondul unor critici tot mai dese la adresa OMS, acuzată ca ar fi exagerat pericolul prezentat de contactarea gripei A/H1N1, sub influenţa marilor grupuri farmaceutice.

Marţi, experţii au decis să analizeze în detaliu problema comunicării. Potrivit lui Fukuda, a existat o adevărată problemă mai ales în ceea ce priveşte terminologia utilizată pentru acest virus şi pentru pandemie.

Într-o lume din ce în ce mai sofisticată, "OMS trebuie să înveţe să anticipeze şi să răspundă la aşteptările şi incertitudinile în schimbare ale populaţiei", mai precizat el.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Noile media au perturbat informarea publică despre virusul A/H1N1.
 Vizualizări articol: 461 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noile media au perturbat informarea publică despre virusul A/H1N10.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Sanatate

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei