Mai multe școli din județ au primit, în acest an, vizitainspectorilor din cadrul Agenției Române pentru Asigurarea Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIP), structură care evaluează calitatea serviciilor educaționale oferite de unitățile de învățământ din țară.
În urma verificărilor efectuate la Școala Gimnazială Verești, comisia de specialiști ARACIP a stabilit că unitatea nu respectă standardele de calitate, iar din totalul de 43 de indicatori evaluați, 17 au primit cel mai slab calificativ, respectiv ”Nesatisfăcător”. 25 de indicatori au fost evaluați cu ”Satisfător” și doar unul dintre aspectele verificate a primit ”Bine”. Calificativul maxim nu a fost acordat pentru nici un indicator.
La școala de la Verești învață 382 de elevi, în două schimburi. Aceștia sunt distribuiți în 19 clase, unitatea având ciclu preșcolar, primar și gimnazial.
Prof. Gabriela Mihai, inspector școlar general, a explicat că la școala din Verești situația este mai deosebită pentru că unitatea trece printr-un proces amplu de reabilitare, iar lucrările au dat peste cap o parte din activitatea școlii.
Care sunt aspectele pentru care școala a primit ”Nesatisfăcător”
Cum școala de la Verești e încă în șantier, pentru aproape toate aspectele ce țin de baza materială, unitatea a fost lăsată repetentă de ARACIP.
„Unitatea este inclusă într-un program de modernizare PNDL care ar trebui să se încheie în luna martie, însă constructorii au promis că vor finaliza lucrările la finele acestui an. Parterul școlii este blocat de lucrări, astfel că elevii învață în două schimburi, ceea ce a fost un minus în raportul ARACIP. De asemenea, încă nu sunt funcționale toaletele, biblioteca a fost mutată, sunt niște probleme în cascadă generate de aceste lucrări de modernizare. Până la remedierea acestor aspecte, unitatea este monitorizată atât de ARACIP, cât și de Inspectoratul Școlar Județean prin inspectorul responsabil. Este o situație provizorie la Verești, însă odată cu închiderea șantierului, problemele vor fi rezolvate”, a mai arătat Gabriela Mihai, aceasta adăugând că unitatea are la dispoziție un an de zile pentru remedierea problemelor.
Prin urmare, inspectorii au apreciat că școala nu are spații școlare decente de învățământ și a oferit cel mai slab calificativ la aproape toți indicatorii de la capitolul Baza materială (dotarea spațiilor școlare, utilizarea spațiilor școlare, funcționalitatea spațiilor auxiliare, existența și dezvoltarea fondului bibliotecii școlare, dotarea cu tehnologie informatică și de comunicare, accesibilitatea echipamentelor, materialelor, mijloacelor de învățământ etc.).
Unitatea a mai fost depunctată la ”Eficacitate educațională” – ”Definirea și promovarea ofertei educaționale” și ”Managementul calității” – ”Revizuirea ofertei educaționale și a proiectului de dezvoltare”, ”Evaluarea calității activității corpului profesoral” și ”Optimizarea accesului la resursele educaționale”.
Școala Nr. 4 Vatra Dornei a primit 43 de ”Foarte bine”
De partea cealaltă, Școala Nr. 4 Vatra Dornei a făcut o figură frumoasă la evaluarea ARACIP. Verificările s-au desfășurat la mijlocul lunii octombrie, fiind prima evaluare a școlii din Vatra Dornei.
Prof. Ancuța Voivod, directoarea unității, a menționat că școala este nouă, dată în folosință în 2015, după 11 ani de la începerea lucrărilor.
”Unitatea este modernă, dotată cu tot ceea ce este necesar, laboratoare, arhivă bine pusă la punct, bibliotecă. Colectivul este unul bun, marea majoritate a cadrelor au gradul I. Sunt 445 de elevi, 10 clase de ciclul primar și opt clase de gimnaziu. Avem și autorizațiile necesare, dar și elevii noștri au rezultate foarte frumoase, proiecte”.
Evaluarea a fost realizată de doi inspectori din Botoșani.