Drumul comunal cunoscut ca centura de ocolire a Sucevei, pe ruta Ițcani-Șcheia, unul dintre drumurile cu cele mai mari valori de trafic din tot județul, se prezintă într-o stare dezastruoasă. Dacă pe timp de iarnă autoritățile au dat vina pe ger și pe faptul că nu pot interveni eficient, nici până acum, în debut de luna mai, nu s-a făcut nimic pentru ca drumul să fie cât de cât practicabil.
Pe podul amplasat peste pârâul Șcheia drumul este o aglomerație de pavele și de gropi, printre care șoferii își fac cu greu loc. Singurele intervenții mai recente au fost cu pavele, însă acestea au început să sară pe margini, oferind o imagine completă a dezastrului.
„Nu rupem mașinile pe acest drum! Până unde poate ajunge nesimțirea...parcă am fi pe un drum din vârful muntelui, nu lângă municipiul Suceava”, și-a spus nemulțumirea unul dintre șoferi. De altfel, pe fețele șoferilor care circulă pe acest drum se poate citi o frustrare evidentă, fără a mai fi nevoie de prea multe cuvinte.
După podul de peste pârâu, în zona de urcare, până la Șcheia, drumul a devenit extrem de prost, fiind foarte stricat pe marginile ambelor sensuri de mers. Șoferii autoturismelor pot fi văzuți adesea făcând slalom printre gropi, fapt care reprezintă un risc real de accidente, chiar grave, mai ales că pe acest drum este și mult trafic greu.
Marea problemă a acestui drum este că a rămas încadrat ca drum comunal (DC 74), astfel că este în administrarea Primăriei Șcheia. E drept că Primăria Șcheia are un buget de invidiat, cum au puține comune din România.
Primarul Vasile Andriciuc s-a plâns de fiecare dată că primăria pe care o conduce are de gestionat o „pălărie” mult prea mare cu acest drum, subliniind că nu i se pare normal ca șoseaua să fie doar în administrarea Primăriei Șcheia, atâta timp cât preia traficul greu ce ocolește municipiul Suceava și în general mult trafic fără legătură cu Șcheia.
În luna martie a acestui an, primarul Vasile Andriciuc declara că se vor face lucrări de reparație imediat ce vremea o va permite. El a mai spus că lucrările sunt încă în garanție.
„Am consultat specialişti proiectanţi de la Iaşi, care au constatat în primul rând vechimea podului, din 1960, şi faptul că trebuie găsite soluţii tehnice noi de scurgere a apelor pluviale şi de izolare corespunzătoare a podului. În momentul în care vremea ne va permite, vom începe lucrările de reparaţii, chiar dacă va fi necesară închiderea circulaţiei timp de o lună pe acest pod”, a declarat Vasile Andriciuc.