Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
miercuri, 11 sep 2013 - Anul XVIII, nr. 211 (5418)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9763 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6625 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   2 imagini |   ø fişiere video

„Keep the Flow”

Proiect multilateral Comenius, la Colegiul Naţional de Informatică „Spiru Haret”

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Colegiul Naţional de Informatică „Spiru Haret” Suceava a primit un grant de 24.000 de euro, pentru un proiect multilateral Comenius, „Keep the Flow”, care se va desfăşura în perioada august 2013 - iulie 2014. Manager de proiect este profesorul Virginel Iordache, directorul Colegiului “Spiru Haret”, iar coordonatoarea proiectului este profesoara Daniela Rotaru.

După discuţii cu profesori din Spania, Turcia, Germania, Marea Britanie, Franţa, Polonia şi Italia, tema principală a proiectului a fost aleasă „apa”.

Profesorul Virginel Iordache a explicat că „s-a pornit de la ideea că apa este una dintre cele mai valoroase resurse ale planetei noastre, resursă epuizabilă, dar, în acelaşi timp, indispensabilă vieţii. Oamenii trebuie să ştie faptul că apa trebuie preţuită şi consumată într-un mod echilibrat. Multe ţări se confruntă cu o secetă aprigă, în timp ce în altele apa este poluată şi nu se poate utiliza”.

 

Se vor instala acvarii în fiecare unitate şcolară ce face parte din proiect

În cadrul acestui proiect, elevii vor face diverse cercetări asupra analizei chimice a apei, vor învăţa lucruri noi despre microorganismele din apă, despre flora şi fauna acvatică. Din partea Colegiului Naţional de Informatică ”Spiru Haret”, un grup alcătuit din 16 elevi şi opt cadre didactice vor participa la întâlniri incluse în desfăşurarea proiectului din Spania, Germania, Franţa şi Marea Britanie.

Ca prim pas al proiectului, se vor instala acvarii în fiecare unitate şcolară ce face parte din proiect, iar elevii vor avea grijă de plantele şi animalele din ele, curăţându-le şi făcând săptămânal analiza chimică a apei. De asemenea, se va face o analiză chimică a apei din zona unde se află fiecare şcoală, iar elevii şi profesorii se vor întâlni cu autorităţile locale, pentru a discuta problemele apărute. Managerul de proiect, profesorul Virginel Iordache, a spus că “elevii vor crea pliante prin care le vor arăta oamenilor cum nişte fapte mici şi neimportante pot schimba total mediul înconjurător. Există prea puţine activităţi care să nu se bazeze pe apa dulce, într-un fel sau altul. Fie că este vorba despre necesitatea apei pentru igiena personală, creşterea culturilor, producerea energiei sau a bunurilor necesare ori menţinerea ecosistemelor din zonele umede, oamenii sunt legaţi inseparabil de apa dulce”.

 

Realizarea unui site web, expoziţii, postere, reviste

Apa dulce este deosebit de importantă, dar este limitată. Conform statisticilor, doar 2,5% din toată apa de pe pământ este apă dulce şi, din aceasta, 70 % este cantonată în gheaţa şi zăpadă din regiunile montane, zona arctică şi cea antarctică. O cantitate mare de apă dulce este ascunsă în subteran şi mai puţin de 1% este accesibilă populaţiei ca apă potabilă.

Membrii echipelor de proiect vor discuta şi despre resursele de energie regenerabile şi  despre importanţa acestora pentru rezolvarea unor probleme de mediu, precum şi despre importanţa reciclării. Elevii şi profesorii vor desfăşura activităţi diverse:  crearea unui chestionar pentru a descoperi problemele de mediu cu care se confruntă fiecare ţară, prezentări în power point despre fiecare ţară, instituţie şcolară şi despre zona unde sunt situate acestea, conştientizarea elevilor, locuitorilor, comunităţii, în general, că apa potabilă este o resursă epuizabilă, crearea unui logo al proiectului, chestionar asupra consumului de apă din fiecare ţară, realizarea unui plan de acţiune privind economisirea apei potabile, analiza rezultatului chestionarului, educarea publicului larg pentru un consum cât mai responsabil de apă, campanie pentru reducerea consumului de apă, crearea unui calendar european cu imagini din fiecare ţară, realizarea unui site web, sărbătorirea Zilei Mondiale a Apei - 22 martie, expoziţii, postere, mesaje sugestive, activitate de igienizare a unui râu, analiză chimică şi biologică a apei, discuţii cu autorităţile locale şi cu experţi pe probleme de mediu, realizarea unei reviste care va conţine articole ale elevilor, fotografii, desene, piesă de teatru care va avea ca temă principală poluarea apei.

 

Comunicare în limba engleză

Proiectul le va da elevilor şi profesorilor din toate ţările participante posibilitatea de a comunica în limba engleză, de a socializa, iar elevii vor învăţa lucruri noi prin descoperire, vor cerceta diferite probleme cu care se confruntă mediul şi vor învăţa de la experţi. Coordonatoarea proiectului, profesoara Daniela Rotaru, ne-a spus că „prin acest proiect, ne dorim să-i facem pe elevi conştienţi de valoarea şi importanţa pe care apa o are în viaţa noastră. De asemenea, se va sublinia importanţa voluntariatului pentru  rezolvarea problemelor de mediu. Putem spune că activităţile ce vor fi desfăşurate şi informaţiile primite în decursul acestui proiect vor avea un caracter educativ şi vor fi de un real ajutor  cadrelor didactice şi elevilor”.

Elevii sunt, în general, interesaţi să participe la activităţi care să îi determine să se concentreze, să-i stimuleze, să fie creativi şi să le ofere posibilitatea de a-şi pune în evidenţă bagajul de cunoştințe. Profesoara Daniela Rotaru a completat că toate activităţile realizate în cadrul acestui proiect vor avea un caracter formativ, „deoarece vor dezvolta cadrelor didactice implicate competenţe digitale, civice şi lingvistice”. „Implicarea în diferite proiecte europene contribuie în mod pozitiv la dezvoltarea dimensiunii europene a educaţiei, dar şi a propriei instituţii de învăţământ. Considerăm că aceste experienţe constituie modele de urmat pentru cei care doresc să completeze aplicaţiile pentru obţinerea finanţării din partea Uniunii Europene, pentru asemenea proiecte de colaborare educativă cu diferite instituţii de învăţământ din Europa”, a completat coordonatoarea proiectului.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Proiect multilateral Comenius, la Colegiul Naţional de Informatică „Spiru Haret”.
 Vizualizări articol: 1637 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Proiect multilateral Comenius, la Colegiul Naţional de Informatică „Spiru Haret”0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Comentariu trimis de
(11 sep 2013, 16:33:25
felicitari dnei prof Daniela Rotaru! Ea scrie proiecte, ea se zbate. EA este profesor adevarat! BRAVO!

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei