Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
luni, 21 ian 2008 - Anul XIII, nr. 16 (3697)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9756 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6134 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Plăcerea din vin, influenţată de preţ

Cercetătorii californieni au demonstrat că plăcerea resimţită de creier în timpul degustării de vinuri creşte dacă băuturii i se atribuie un preţ mai ridicat, un rezultat care arată puterea campaniilor de marketing, potrivit unui studiu publicat în Proceedings of the National Academy of Sciences, preluat de AFP.

Studiul, coordonat de Antonio Rangel, profesor la Institutul de economie din California, a avut ca obiectiv testarea modului în care marketingul influenţează percepţia consumatorilor şi creşte nivelul de plăcere în timpul degustării unui produs. 

Cercetătorii au cerut unui număr de 21 de voluntari să testeze cinci vinuri din soiul Cabernet Sauvignon şi să le claseze în funcţie de preferinţe. Testul a fost efectuat de 15 ori, vinurile propuse fiind oferite în ordine aleatorie. 

A fost vorba de un test în care singura informaţie furnizată a fost aceea a preţului sticlei de vin. Fără a le spune nimic subiecţilor, cercetătorii le-au prezentat de două ori acelaşi vin, prima dată însoţit de preţul real al sticlei, a doua oară - de un preţ fals.

Cercetătorii au oferit voluntarilor o sticlă de Cabernet Sauvignon, care costa în realitate 90 de dolari, asociată cu preţul de 10 dolari şi una de 5 dolari asociată preţului de 45 de dolari. 

În timpul degustării, cercetătorii au scanat creierul voluntarilor pentru a înregistra activitatea neuronală a cortexului orbito-frontal median, sediul plăcerii asociate cu gustul, mirosul şi muzica. 

Rezultatele tomografiilor au demonstrat că, dacă un consumator vede că un produs are un preţ ridicat, o garanţie a calităţii, băutura este resimţită de creier ca a fi de o calitate mai bună. Factorul subiectiv are un efect real asupra creierului, au concluzionat cercetătorii.
În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Plăcerea din vin, influenţată de preţ.
 Vizualizări articol: 805 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Plăcerea din vin, influenţată de preţ0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Alte titluri din Fapt divers

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei

Reteta Zilei

Bucataria pentru toti Mere coapte 8 porţii - 75 minute 8 mere1 albuş130g zahăr50ml frişcă½ linguriţă esenţă de vanilie250ml sirop gros de fructe ALUATUL: 475g făină350g untapă1 ou pentru uns aluatul Preparaţi mai întâi aluatul care... Citeşte