Google
Arcadia CMB
Arcadia CMB
Arcadia CMB
 
luni, 21 ian 2008 - Anul XIII, nr. 16 (3697)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,6639 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,1179 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe Google+ Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |  Trimite pe Yahoo MessengerMessenger |   3 imagini |   ø fişiere video

33 de mici secrete pentru pierderea kilogramelor în plus

Specialiştii recomandă câteva zeci de mici strategii care ajută la reducerea caloriilor şi la arderea grăsimilor şi care pot fi efectuate în mai puţin de un minut fiecare, putând fi strecurate în rutina zilnică.

1. Fă un şpriţ cu suc de fructe - combină sucul de fructe preferat, jumătate din cantitatea obişnuită, cu apă plată sau minerală. Astfel se reduc 85 de calorii pe pahar şi poţi scăpa de 2,5 - 3 kilograme într-un an.

2. Arde caloriile în timp ce vorbeşti: spală rufele (68 de calorii), aşează masa (85 de  calorii) sau udă florile (102 calorii). (Valorile sunt calculate pentru o persoană cu o greutate de 75 de kilograme, care efectuează activităţile timp de o oră).

3. Mestecă gumă - cercetătorii au descoperit recent că guma fără zahăr creşte ritmul metabolic cu 20%. Astfel, într-un an se pot pierde 5 kilograme.

4. Plăteşte pentru gustările care ţi se oferă - de câte ori ţi se oferă ceva bun, pune deoparte o mică sumă de bani, să spunem 2 lei. Oferă banii cadou, copiilor, părinţilor etc. Dacă trebuie să plăteşti pentru gustărele, există mai mari probabilităţi de a spune „Nu, mulţumesc”.

5. Studiază ambalajul - la o privire rapidă, un baton de ciocolată poate conţine 220 de calorii. La o privire mai atentă, ai putea afla că acesta (sau o sticlă de suc sau o pungă de covrigei) conţine două sau mai multe porţii, fapt care ar putea dubla numărul de calorii.

6. Bea ceai verde în timp ce te plimbi - cofeina elimină acizii graşi, deci poţi arde grăsimile mai rapid. Iar polifenolii (compuşi antioxidanţi) din ceaiul verde colaborează cu cofeina, pentru a creşte numărul de calorii arse. (Strategia este nerecomandată persoanelor care suferă de hipertensiune arterială).

7. Renunţă la băuturile dietetice - reducerea numărului de calorii este doar temporară, pentru că mai târziu vei fi tentat să mănânci mai mult.

8. Redu mesele luate în oraş - persoanele care iau peste cinci mese pe săptămână în oraş câştigă zilnic 300 de calorii suplimentare, faţă de cei care mănâncă mai rar la restaurant.

9. Înlocuieşte pâinea cu unt cu pâine cu ulei de măsline - este mai sănătoasă şi satură mai repede, deci nu poate fi consumată în cantităţi mari. Un studiu recent a scos la iveală faptul că cei care consumă pâine unsă cu ulei de măsline au consumat, zilnic, cu 25 de calorii mai puţin decât ceilalţi.

10. Presară seminţe de in peste cereale - bogate în fibre, seminţele de in reduc apetitul şi elimină caloriile. Se mai pot adăuga în iaurt, brioşe sau diverse amestecuri de aluat pentru pâine.

11. Foloseşte următorul sos de salată - 1 lingură de oţet balsamic, 1/4 de lingură de ulei de măsline, ¾ de lingură de muştar de Dijon, ¼ de lingură de hrean ras. Este un sos delicios, care conţine doar 20 de calorii şi 1,5 grame de grăsimi.

12. Fă-ţi un test de sânge - una din 12 femei (multe dintre ele nici nu ştiu) suferă de hipertiroidie, o maladie care încetineşte metabolismul organismului.

13. Cumpără apă în sticle mari - este un aliment sănătos.

14. Păcăleşte papilele gustative - un drops cu mentol sau eucalipt reduce drastic pofta de mâncare.

15. Condimentează mâncarea - ardeiul iute reduce pofta de mâncare.

16. Bea lapte cu conţinut mic de grăsimi - ca şi apa, laptele umple stomacul, dar conţine şi carbohidraţi, deci eşti tentat să mănânci mai puţin.

17. Taie legumele pentru salată în bucăţi mari în loc să le tai felii sau cubuleţe - mestecatul bucăţilor mari necesită mai mult efort, deci vei mânca mai puţin.

18. Sună un prieten - umple singurătatea cu vorbe şi nu cu prăjituri.

19. Ţine un jurnal cu alimentele consumate - nu este nevoie să înregistrezi absolut tot. Beneficiul stă tocmai în scris.

20. Ascunde telecomenzile - zilnic poţi arde cu 200 de calorii mai mult dacă nu mai foloseşti telecomanda pentru televizor, garaj şi alte dispozitive.

21. Utilizează un spray pentru ulei - astfel, în loc de 2 - 3 linguri de ulei vei folosi aproximativ ½ lingură, iar grăsimea va fi distribuită uniform. Vei reduce numărul de calorii pe porţie cu circa 100.

22. Cumpără cantităţi mici - cu cât e mai mare pachetul, cu atât există mai multe probabilităţi  - până la 44%  - de a mânca tot, potrivit unui studiu.

23. În timpul jogging-ului fă şi sprint - astfel, pe aceeaşi distanţă vei arde mai multe calorii şi îţi vei întări oasele.

24. Măsoară înainte de a găti - este uşor să mănânci paste în exces, dar nu şi dacă găteşti exact cantitatea de care ai nevoie.

25. Închiriază un film horror - eşti mai puţin tentat să mănânci atunci când eşti înspăimântat decât atunci când eşti furios sau fericit.

26. Mănâncă în faţa oglinzii - eşti tentat să mănânci cu 22 - 32% mai puţin.

27. Înainte de a înfige lingura în cutia de îngheţată, fă 10 genoflexiuni sau flotări. Exerciţiile fizice te repun în contact cu corpul şi obiectivele tale.

28. Adulmecă arome - dacă îţi doreşti foarte mult o prăjitură, miroase-o timp de 30 de secunde. Pune o bucăţică de prăjitură pe vârful limbii şi ţine-o acolo pentru alte 30 de secunde. Savurarea mirosului şi gustului te poate ajuta să te opreşti după prima bucată de prăjitură.

29. Mănâncă supă cu bucăţi mari de legume - persoanele care fac acest lucru mănâncă o cantitate de supă cu 20% mai mică decât cei care consumă supe cremă, pentru că oferă mai repede senzaţia de saţietate.

30. Şterge grăsimea de la suprafaţa alimentelor – astfel, poţi elimina 40 de calorii şi 4,5 grame de grăsime de pe două felii de pizza.

31. Renunţă la alimentele "light" - nu numai grăsimea şi caloriile, ci şi volumul alimentelor conferă saţietate. Mănâncă mai puţin şi te vei simţi la fel de satisfăcut şi preferă alimente cu calorii puţine, dar care umplu stomacul, precum portocale,  căpşuni, grapefruit, pepene, spanac gătit şi broccoli.

32. Mănâncă peşte - conţine acizi graşi omega-3 (ton, macrou, cod, somon), care te ajută să elimini kilogramele în plus prin îmbunătăţirea metabolismului grăsimilor. Persoanele care mănâncă peşte pierd cu 20% mai mult din greutate decât cei care nu consumă acest aliment.

33. Bea lichide - deshidratarea încetineşte metabolismul cu 3% şi împiedică eliminarea kilogramelor în plus.

 

Surse:
Jennifer Anderson, profesor la departamentul de ştiinţă a alimentelor şi nutriţie umană din cadrul Universităţii de stat din Colorado

Wayne Askew, director al departamentului de nutriţie din cadrul Universităţii din Utah, Salt Lake City

Roger Sargent, profesor de nutriţie şi sănătate publică la Universitatea din Carolina de Sud, Columbia

Brian Wansink, profesor de ştiinţa alimentelor la Universitatea din Illinois, Champaign.
În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului 33 de mici secrete pentru pierderea kilogramelor în plus.
 Vizualizări articol: 1116 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
33 de mici secrete pentru pierderea kilogramelor în plus0.05

Iulius Mall Suceava
AnnaCori
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Pt punctele 21,6,3, trimis de
(21 ian 2008, 11:35:06
la pct. 21 -prefer ulei ca nu-i asa....SINTETIC ca sprayul.

la pct.6 - ceaiul verde contine TEINA si nu cofeina (au aproape actiuni identice , dar numai ....aproape ).

la pct3.-mestecarea deasa a gumei produce o cantitate mai mare de acid gastric care poate provoca....foame mai deasa, pe timp de primavara si iarna pot apare probleme....gastrice (datorita stresului care ne ansoteste tot timpul).

in rest e o reteta ideala ca sa maresti probabilitatea de-a cadea in....ANOREXIE (chestia cu....oglinda).

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Elia Studio - Salon de infrumusetare
Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei

Reteta Zilei

Bucataria pentru toti Mere coapte 8 porţii - 75 minute 8 mere1 albuş130g zahăr50ml frişcă½ linguriţă esenţă de vanilie250ml sirop gros de fructe ALUATUL: 475g făină350g untapă1 ou pentru uns aluatul Preparaţi mai întâi aluatul care... Citeşte