La etajul Primăriei municipiului Fălticeni a avut loc ieri festivitatea de premiere a ediţiei a VII-a a Concursului naţional de creaţie plastică pentru preşcolari „Penelul fermecat” şi vernisajul expoziţiei cu desene, având ca temă anul acesta „Prietenul la nevoie se cunoaşte”.
La etapa zonală a concursului au participat peste 150 de copii de la grădiniţe din municipiul Fălticeni şi din comunele arondate, peste 100 de lucrări fiind premiate.
Institutoarea Adriana Samson, organizatoare, a precizat: „Aceşti copii care au expus astăzi au foarte mulţi prieteni, îi putem vedea în desenele expuse, care sunt foarte frumoase, foarte diverse şi au fost apreciate de specialişti şi de membrii juriului”.
Din partea comunităţii locale, primarul Vasile Tofan a mulţumit copiilor care au muncit pentru lucrări, doamnelor educatoare care i-au îndrumat şi care i-a învăţat să picteze în tehnici diverse şi părinţilor care sunt un sprijin real în parteneriatul administraţie locală – grădiniţă - familie.
Evaluarea lucrărilor plastice s-a realizat având în vedere următoarele criterii: originalitate, realizarea echilibrului compoziţional şi cromatic, utilizarea unor elemente de limbaj plastic, stăpânirea tehnicilor abordate în realizarea creaţiei plastice, capacitatea copilului de a transmite un mesaj. Juriul, din care au făcut parte artiştii plastici Gabrel Baban şi Dănuţ Bartoş, a acordat 14 diplome de excelenţă, 32 de diplome - locul întâi, 50 de diplome - locul doi şi 38 de diplome - locul 3. La faza judeţeană a Concursului "Penelul fermecat" vor participa lucrările copiilor care au obţinut diplome de excelenţă şi locul întâi.
Concursul este iniţiat de Inspectoratul Şcolar al Judeţului Suceava - Compartimentul Învăţământ Preşcolar şi se adresează preşcolarilor cu vârste cuprinse între 5 şi 7 ani, din toate judeţele ţării. Acest concurs se desfăşoară în mai multe etape. Prima a fost etapa pe grădiniţă, care a avut loc în fiecare unitate preşcolară, apoi etapa zonală, desfăşurată ieri, urmând ca lucrările care au obţinut premii de excelenţă şi premiul I să fie promovate la faza judeţeană, după care, cele mai bune lucrări să ajungă la faza naţională.
Concursul reprezintă o formă de identificare şi stimulare a copiilor cu potenţial artistic, de valorificare a capacităţii de exprimare plastică, liberă, originală, creativ-imaginativă a acestora. Tehnica de realizare este la alegere: pictură, grafică, monotipie, creion negru, creioane colorate.