Hyundai face un pas important în dezvoltarea imaginii de jucător global, împlinind una din mai vechile sale ambiții. Până nu demult doar apanajul mărcilor japoneze, tehnologia hibridă devine acum accesibilă și în cadrul brandului sud-coreean odată cu Sonata Hybrid. Modelul de clasă medie este creat special pentru piața americană, mare amatoare de automobile pe sisteme de propulsie alternativă.
Limuzina hibridă este răspunsul Hyundai la adresa unei pleiade de vehicule verzi printre care Honda Civic Hybrid, Nissan Altima Hybrid și Toyota Camry Hybrid.
Propulsorul hibrid are în componența sa un agregat cu patru cilindri pe benzină care operează în ciclu Atkinson și un motor electric. Unitatea de 2,4 litri ce produce 170 de cai putere a primit câteva ajustări la nivelul electronicii și injecției.
Motorul electric dezvoltă 40 de cai putere și este montat pe cutia de viteze.
Acesta îndeplinește funcția de convertor de cuplu. Spre diferență de rivalii săi, care dispun de transmisii cu variație continuă, Sonata Hybrid beneficiază de o cutie automată cu şase trepte. Consumul mediu, după standardul american, este de 37 mpg, echivalent cu aproximativ 6 litri la 100 de kilometri.
Fiind un model de tip full-hybrid (hibrid complet) configurația sistemului permite versiunii de față să ruleze în modul electric până la viteza de 100 km/h (o premieră în domeniu), emisiile fiind practic zero.
Energia este furnizată de un pachet de baterii avansate de tip litiu-polimer, care prezintă avantajul unei încărcări rapide și pierderi minime de curent.
Versiunea hibridă vine cu un aspect diferit la partea frontală, dominat de priza centrală de aer și modificări estetice ale jantelor și spoilerului spate. Coeficientul aerodinamic este de 0.25 față de 0.28, cât afișează modelul obișnuit Sonata.