TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
 
marţi, 16 oct 2012 - Anul XVII, nr. 242 (5147)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9205 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,1335 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Shopping City Suceava
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Timpul destinat temelor acasă

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Subiectul temelor acasă este un subiect cotidian. În discuţiile obişnuite, chiar spontane dintre două persoane care au copii, se intercalează şi acest subiect.

Unii părinţi se plâng că este prea mult, alţii că este prea puţin. Unii consideră că nu mai au timp copiii lor de nimic altceva, ceilalţi că au prea mult timp liber.

Într-o şedinţă cu părinţii la o clasă vezi păreri diferite ale părinţilor faţă de acelaşi cadru didactic. Unii cer mai mult, alţii mai puţin. În general aceste păreri diferă în funcţie de copil şi de aşteptările părinţilor privind performanţa lui. 

 

Când este real prea mult şi când nu este suficient?

Părinţii pot fi subiectivi, copiii ştiu să prezinte situaţia în favoarea lor, iar cadrele didactice nu sunt şabloane. Fiecare situaţie este diferită.

Ceea ce este clar este că şcoala nu trebuie să elimine din viaţa copilului celelalte activităţi. Copilul trebuie să beneficieze de timp liber pe care să-l organizeze o parte după bunul plac, o parte după cerinţele şi obiceiurile familiei.

Un copil trebuie să aibă timp de joacă, de recreere, de sport, mişcare şi odihnă.

Temele îndelungate afectează de obicei întreaga familie. Totul se învârte în jurul efectuării lor, se dezvoltă tensiuni, nemulţumiri, reproşuri etc.

Competiţia, dorinţa de a fi bun, performant, sunt lucruri pozitive atât timp cât preţul lor nu este prea mare cât să devină riscant. Sunt uneori cadre didactice care exagerează, alteori unii părinţi. Din acest tandem copilul este de multe ori exclus.

În clasa I temele nu ar trebui să depăşească o oră, în clasă a două o oră şi jumătate, două ocazional (când are de învăţat o poezie, când pregăteşte o evaluare etc.). În clasele a treia şi a patra nu ar trebui depăşite două ore, trei în cazuri speciale. Dacă în clasa I într-o oră abia face nişte liniuţe sau scrie câteva cuvinte, în clasa a patra face o compunere şi o problemă. Capacitatea de lucru şi viteza se dezvoltă treptat. 

Şcolarii pot fi ajutaţi să-şi împartă timpul, deoarece ei nu au viziunea unei săptămâni întregi. Sunt zile mai aglomerate şi zile mai lejere. La o anumită disciplină se poate învăţa în ziua în care a fost predarea, urmând ca în ziua respectivă să fie necesară doar repetarea.

Oricum ar fi, nu este de dorit ca un şcolar mic să fie pus în situaţia de a renunţa la toate celelalte activităţi şi să lucreze până seara târziu.   

 

Temele acasă ocupă prea mult timp ?

Există situaţii în care părinţii constată că temele ocupă prea mult timp copilului lor astfel încât nu-i rămâne timp pentru recreere şi joacă şi se culcă târziu.

Ca părinte trebuie să accepţi că uneori este nevoie de un efort prelungit, dar acesta nu trebuie să devină constant.

Suprasolicitarea poate să atragă multe efecte nedorite de la oboseală-boală, la refuz-indiferenţă.

Un prim punct de verificare ar putea fi ritmul de lucru al copilului. O discuţie cu învăţătoarea privind timpul necesar aproximat de aceasta, o discuţie cu alţi părinţi privind timpul necesar copiilor lor pot să-ţi dea informaţii privind ritmul de lucru al copilului tău.

O altă verificare ar putea fi corectitudinea şi implicarea efectivă a copilului. Uneori stă la masă de lucru, dar se ocupă de alte lucruri sau intercalează alte activităţi care îi perturbă concentrarea.

Gestionarea timpului este şi ea necesară. Sunt zile în care sunt comasate mai multe obiecte solicitante. Unele dintre acestea pot fi parcurse în zilele mai lejere sau în week-end.

Menţinerea atenţiei şi puterea de concentrare sunt şi ele importante. Eventualele probleme de vedere pot produce întârziere şi oboseală suplimentară, la fel ca orice altă afecţiune sau disconfort.

Un alt motiv care trebuie analizat este nivelul de solicitare al copilului în diverse activităţi extraşcolare, cercuri, cluburi etc.

Importanţă au şi unele mici detalii cum ar fi ora la care îşi face temele, locul de studiu, ordinea, curăţenia, aerisirea, liniştea şi eliminarea factorilor perturbatori. 

Dacă toate aceste motive sunt eliminate şi aglomerarea şi volumul mare de lucru se datorează doar cadrelor didactice este cazul unei discuţii cu acestea. 

Spraaglomerarea trebuie prevenită şi evitată.

 

www.problemele-copilului-meu.ro

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Timpul destinat temelor acasă.
 Vizualizări articol: 1067 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 1 vot
Timpul destinat temelor acasă5.051

Facos Suceava
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei