Peugeot va aduce la salonul de casă al mărcilor franceze o pleiadă de noutăți dintre ele mai interesante. La Salonul Auto de la Paris 2012 modelul Onyx va acapara cu siguranță imaginația vizitatorilor. Este un supercar ce amintește de conceptul prezentat în vară de Renault, Alpine A110.
Silueta radicală, sculptată, de 4.65 m, cu jante pe 20” a concept-car-ului Onyx ascunde inima unui atlet: fixat pe șasiul din fibră de carbon, propulsorul hibrid de 3 litri V8 HDi cu 600 CP în poziţie centrală spate și cutia de viteze secvenţială în 6 rapoarte sunt rezultatul experienței severe a competițiilor la înalt nivel.
Caroseria atrage prin contrastul de materiale și culori: cupru pur pentru aripi și portiere, fibră de carbon negru mat pentru celelalte părți ale caroseriei. Conturat de inserțiile din aluminiu, pavilionul vitrat de tip ‘double-bubble’ dezvăluie structura din fibră de carbon și un compartiment pasageri inovator, o capsulă înfășurată în material, în care ocupanții se contopesc cu interiorul.
În ceea ce privește design-ul instrumentelor și al comenzilor, acesta a pornit de la o idee: intuitivitatea, după modelul volanului mic sau al comenzilor din aluminiu foarte la îndemână. Cu prototipul Onyx, Peugeot își continuă inițiativa de utilizare inovatoare a materialelor, ca de exemplu ”lemnul din ziare” obținut din ziare folosite, din care sunt fabricate planșa de bord și consola centrală. Alături de modelul Onyx se află și un concept de bicicletă cu același nume, o bicicletă ultraușoară cu ramă din fibră de carbon, dezvoltată de Studioul de Design Peugeot, precum și scuterul Onyx, un triciclu cu 3 roți de 400 cc, ce reînvie expertiza istorică pe care marca Peugeot o are în domeniul mijloacelor de transport.
Cu o experientă de peste 200 ani în domeniul industrial și 120 ani de experienţă auto, Peugeot prezintă la Salonul Auto primele realizări ale Studioului de Design, inaugurat în luna iunie a anului trecut.
Peugeot Design Lab ”urmărește dezvoltarea unor strategii puternice și coerente, în special în vederea consolidării identităţii, valorilor și cutumelor clienților exteriori”, afirmă compania franceză. Prima realizare constă în dezvoltarea de produse non-auto.
Experiența considerabilă și resursele tehnice ale Centrului de Design Peugeot conferă Studioului de Design o forță fără precedent, în trei metropole ale lumii: Paris, Shangai și Sao Paolo.