Audi mizează în viitor pe maşini sport electrice. Constructorul german se prefigurează deja ca unul dintre liderii segmentului verde al modelelor de performanţă, pe care îl va inaugura în 2012. Gama e-Tron va deschide drumul pentru viitoarele sportive eco şi pentru început va fi formată din două modele de sine stătătoare.
Surse din interior au confirmat că e-Tron II va fi introdus în fabricaţie, însă Audi plănuieşte lansarea lui după ce în prealabil va scoate pe piaţă şi versiunea cu propulsie convenţională. Astfel, maşina electrică va debuta în a doua parte a anului 2013, la mai bine de jumătate de an de la debutul supercarului electric e-Tron.
Sportiva electrică va avea dimensiuni apropiate modelelor TT, caroserie din fibră de carbon, structură a şasiului din aluminiu realizată după un concept şi o tehnologie unică ASF – Audi Space Frame, interiorul de două locuri.
Multe din detaliile conceptului vor fi transferate direct pe maşina de serie.
Va măsura 3,93 metri lungime, 1,78 metri lăţime şi 1,22 metri înălţime.
Propulsia va fi asigurată de două motoare electrice care pun în mişcare conceptul ce cântăreşte 1.350 de kilograme, puterea cumulată a acestora fiind de 204 cai putere.
Masa uşoară, aerodinamica fluidă a formelor şi nu în ultimul rând valoarea imensă a cuplului motor – 2.650 Nm, influenţează performanţele sportivei de buzunar.
Conceptul Audi e-Tron II demarează de la 0 la 100km/h în 5,9 secunde şi poate sprinta de la 60 la 120 km/h în numai 5,1 secunde.
Viteza maximă este limitată la 200 de kilometri pentru putea oferi o autonomie decentă.
Sunt necesare 11 ore pentru încărcarea bateriilor, însă e-Tron II poate să-şi facă ”plinul” în numai două ore dacă se apelează la o priză de 400 V.