Opel are un nou model cu caracter sportiv. Denumit GTC, acesta se remarcă prin design, inovații şi dinamica de conducere. Este versiunea coupe a actualului Astra, care primește în plus o dotare exclusivă: parbrizul panoramic.
Spre deosebire de modelul Astra cu cinci uşi, garda la sol a modelului GTC a fost coborâtă cu 10 - 15 mm, în timp ce ampatamentul a fost mărit cu 10 mm, de la 2.685 la 2.695 mm.
Modelul GTC Astra a fost proiectat pentru a integra perfect sistemul de control al şasiului FlexRide, inteligent şi complet adaptiv.
Acesta utilizează un sistem de direcţie cu pinion şi cremalieră cu asistenţă sensibilă la viteză. Însă pentru ca sistemul de direcţie să ofere şoferilor un răspuns sporit, motorul electric este montat direct pe cremalieră şi nu la baza coloanei de direcţie.
La viteze scăzute, nivelul de asistenţă este sporit pentru a minimiza efortul de virare. La viteze mai mari, asistenţa este redusă automat pentru a oferi un grad sporit de răspuns pentru şofer. Cel de-al doilea beneficiu important este consumul redus de carburant, datorită faptului că nu necesită o pompă hidraulică ce consumă energie şi răspunde direct la cantitatea de energie necesară la orice viteză.
GTC Astra este disponibil în patru variante de motorizare: trei motoare pe benzină şi unul turbo-diesel, cu puteri între 120 şi 180 CP, cu sistem Start/Stop în standard.
Motorul turbo diesel 2.0 CDTI common-rail îmbunătăţit cu putere mărită la 165 CP dispune de filtru de particule diesel şi transmisie manuală cu şase trepte de viteză. Transmisia manuală cu şase trepte de viteză este inclusă în dotarea standard a tuturor motoarelor.
Pe lângă faptul că poate transporta până la cinci persoane, portbagajul acestuia are un volum de depozitare între 370 şi 1.235 l – cu peste 200 l mai mare decât cel al modelelor concurente.