Škodase numără printre puţinii producători europeni care îşi scot mai greu la pensie modelele de succes. Pentru a profita de reputaţia lor, cehii le-au făcut loc în gamă sub o denumire uşor schimbată, o fiabilitate recunoscută şi un preţmai bun. Aşa s-a născut Octavia Tour, model care astăzi este la a doua generaţie.
Disponibilă în două versiuni de caroserie, noua Octavia Tour vine cu un preţde bază de 11.496 euro cu TVA pentru modelul în 4 uşi, în timp ce modelul Combi în 5 uşi, cel dedicat familiştilor, are un preţde lansare de 12.559 euro cu TVA.
Până astăzi 1,5 milioane de europeni au optat pentru Octavia Tour, volum consemnat în aproape 7 ani de carieră.
Pe lângă preţ, noua Octavia Tour are şi alte câteva atuuri clare de partea sa. În primul rând, raportul preţ/calitate, care a făcut şi din precedenta generaţie un automobil dezirabil şi de impact pentru un anumit segment de clienţi. În al doilea rând, suportul tehnic, unul maturizat, care conferă o fiabilitate sporită după ce a servit primei serii Octavia Tour, ce numără câteva milioane de unităţi în întreaga lume.
Aspectul exterior rămâne unul plăcut datorită simplităţii sale, iar acesta este un avantaj în contextul în care piaţa este invadată de automobile care încearcă să surprindă prin neconvenţional.
În ceea ce priveşte motorizările, noua Octavia Tour este disponibilă în România doar cu unităţi pe benzină. Sunt oferite două propulsoare de 1,4 litri, cu 80 CP, şi 1,6 litri, cu 102 CP, ambele cuplate la o transmisie manuală cu 5 trepte. Motoarele îndeplinesc normele Euro 5.
Cea de-a doua generaţie Octavia Tour oferă un pachet de dotări standard bogat, ce include airbag-uri pentru şofer şi pasager, ABS, servodirecţie, închidere centralizată, oglinzi retrovizoare laterale reglabile electric, volan cu patru spiţe şi scaun şofer reglabil pe înălţime.
Oficialii Skoda consideră că noul model va cunoaşte acelaşi succes la public ca şi predecesorul său. Octavia Tour va cuceri piaţa prin designul şi interiorul complet noi, precum şi prin motorizările cu standard de emisii Euro 5.