Opel va dezveli la Frankfurt noul său monovolum de dimensiuni mari. Zafira Tourer va debuta oficial la Salonul Auto de la Frankfurt, în cadrul unei ceremonii speciale. Modelul impresionează nu doar prin ținuta sa estetică, nivelul de calitate, ci și prin inovaţiile aduse la adresa modularității și noțiunii de confort.
Proiectată să găzduiască 7 persoane, mașina ne arată cum poate transforma interiorul într-o manieră simplă și comodă. Al treilea rând se scaune se poate rabata până la podea, iar rândul central de scaune poate fi pliat prin apăsarea unui buton aflat pe consola centrală, astfel pasagerii din spate putând beneficia de spațiu la discreție. Cele două scaune laterale pliate, de pe al doilea rând, pot servi astfel ca sprijin pentru picioare.
Noul Zafira Tourer se remarcă și prin spațiul vitrat foarte amplu, care permite luminii să pătrundă cu generozitate pentru a contribui la starea de bine a pasagerilor.
Tetierele sunt acționate electric, iar din motive de securitate tetiera șoferului rămâne în poziție verticală în timpul deplasărilor, pentru ca restul ocupanților să beneficieze de un ”tratament” diferit, acestea pivotând la 90 de grade în poziţie orizontală, ușor curbată spre înainte pentru a oferi relaxare totală.
Printre elementele care surprind se numără și ecranul tactil de mari dimensiuni care domină consola centrală. Un compartiment destinat stocării obiectelor este poziționat mai sus, suprafața sa putând acomoda un iPad sau o tabletă PC.
Din punct de vedere estetic Zafira împrumută la partea frontală câteva detalii de la modelul de serie Ampera, în rest conceptul venind cu o sumedenie de elemente originale care în mod cert vor fi regăsite cam în aceeași formă și pe modelul de serie.
Așa cum era de așteptat, Zafira Tourer pune accent pe valori precum spațiu, flexibilitate, ambele combinate cu o atmosferă serenă conferită de materiale și designul interior.
Revenind la exterior, Zafira Tourer este echipată cu faruri adaptive AFL+ și tehnologie LED pentru lumini diurne. Ușile conceptului au o deschidere convențională, soluția utilizată de Meriva, ușile spate cu deschidere opusă celor din față, nefiind agreată cel puțin la nivelul conceptului.
Cât privește motorizarea, sub capota monovolumului se află un motor pe benzină de 1,4 litri supraalimentat, cuplat la un sistem de economisire de tipul start-stop.