BMW introduce luna aceasta ultima evoluție a compactei Seria 1. A doua generaţie a acestui model se pregăteşte pentru debutul pe piaţa din România în luna septembrie. Preţul de pornire anunţat este de 20.700 Euro fără TVA pentru versiunea 116i de 136 CP.
Prima generaţie BMW Seria 1 s-a dovedit un succes deosebit depăşind deja 1 milion de unităţi vândute după numai cinci ani de la intrarea în fabricaţie. Noul model păstrează toate valorile care au impus BMW în segmentul compact şi rămâne singurul model din această clasă cu tracţiune spate.
Caroseria îndrăzneaţă cu cinci uşi, cu spate curbat prezintă un design sportiv unic, cu proporţiile elegante şi suprafeţele proeminente specifice BMW. Imaginea tânără şi vioaie adaptată unui model din clasa compactă este completată de elementele de design care evidenţiază maturitatea şi statutul premium ale noului BMW Seria 1.
În premieră absolută pentru marcă, BMW Sport Line şi BMW Urban Line furnizează posibilităţi suplimentare de personalizare prin utilizarea unor echipamente şi a unor dotări exclusiviste de design interior şi exterior. Aceste două opţiuni oferă două identităţi cu adevărat distincte noului model.
O altă o premieră importantă BMW - toate motoarele pe benzină şi diesel din echiparea BMW Seria 1 dispun de noua tehnologie BMW TwinPower Turbo.
Nu în ultimul rând, menționăm apariția modului de condus ECO PRO, oferit standard. Acesta poate fi selectat prin sistemul Dynamic Driving Control (alături de modurile Sport şi Confort) şi setează o serie de componente ale automobilului pentru eficienţă suplimentară: de la aerul condiţionat sau încălzirea în scaune, până la răspunsul acceleraţiei. Tracţiunea spate, unică în segmentul compact are un impact important asupra agilităţii, direcţia de mare precizie nu este afectată de interferenţele transmisiei. Confortul a fost semnificativ îmbunătăţit şi printr-o nouă tehnologie a suspensiei cu punte faţă cu braţe în cruce, cu dublă legătură şi punte spate cu sistem multibraţ.
Modificările de caroserie au contribuit la spaţiul interior şi confort. Caroseria este mai lungă cu 85 milimetri, ampatamentul mai lung cu 30 milimetri iar înălţimea rămâne neschimbată. În spate, spaţiu pentru picioare mărit cu 21 milimetri; portbagajul extins de la 330 la 360 litri; Noul model vine cu o multitudine de compartimente de stocare, rafturi şi suporturi de pahare în cockpit care îmbunătăţesc experienţa de utilizare zilnică.
Interiorul de calitate este marcat de un cockpit orientat spre conducător, materiale şi finisaje remarcabile. Disponibil opţional, sistemul iDrive cu un display de înaltă rezoluţie şi designul flatscreen exclusiv BMW.
Versiuni:
BMW 118i: motor pe benzină, cu patru cilindri dispuşi în linie, cu pachetul de tehnologie BMW TwinPower Turbo, care constă din turbocompresor cu elice dublă, High Precision Injection, VALVETRONIC şi gestiune variabilă a supapelor Double-VANOS; putere: 170 CP la 4.800 rpm, cuplu maxim: 250 Nm pe un interval al turaţiilor între 1.500 şi 4.500 rpm, acceleraţie [0-100 km/h]: 7,4 secunde, viteză maximă: 225 km/h, consum de combustibil în ciclu mixt: 5,8 litri/100 kilometri.
BMW 116i: motor pe benzină, cu patru cilindri dispuşi în linie, cu pachetul de tehnologie BMW TwinPower Turbo, care constă din turbocompresor cu elice dublă, High Precision Injection, şi gestiune variabilă a supapelor Double-VANOS; putere: 136 CP la 4.400 rpm, cuplu maxim: 220 Nm pe un interval al turaţiilor între 1.350 şi 4.300 rpm, acceleraţie [0-100 km/h]: 8,5 secunde, viteză maximă: 210 km/h, consum de combustibil în ciclu mixt: 5,5 litri/100 kilometri.
BMW 120d: motor diesel, cu turbocompresor și geometrie variabilă, injecţie directă common-rail cu supape magnetice (presiune maximă a injecţiei: 1.800 bar), putere: 184 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim: 380 Nm pe un interval al turaţiilor între 1.750 şi 2.750 rpm, acceleraţie [0-100 km/h]: 7,2 secunde, viteză maximă: 228 km/h, consum de combustibil în ciclu mixt: 4,5 litri /100 kilometri.
BMW 118d: motor diesel, cu pachetul de tehnologie BMW TwinPower Turbo, care constă din turbocompresor cu geometrie variabilă, injecţie directă common-rail cu supape magnetice (presiune maximă a injecţiei: 1.600 bar), putere: 143 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim: 320 Nm pe un interval al turaţiilor între 1.750 şi 2.500 rpm, acceleraţie [0-100 km/h]: 8,9 secunde, viteză maximă: 212 km/h, consum de combustibil în ciclu mixt: 4,4/100 kilometri.
BMW 116d: motor diesel, cu pachetul de tehnologie BMW TwinPower Turbo, injecţie directă common-rail cu supape magnetice (presiune maximă a injecţiei: 1.600 bar), putere: 116 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim: 260 Nm pe un interval al turaţiilor între 1.750 şi 2.500 rpm, acceleraţie [0-100 km/h]: 10,3 secunde, viteză maximă: 200 km/h, consum de combustibil în ciclu mixt: 4,3 /100 kilometri.