Peugeot va sosi la primul salon auto al anului din Europa cu o premieră mondială. Prezența versiunii îmbunătățite 308 va constitui un bun prilej de analiză pentru rivalii din segment, inclusiv cu fratele de grup Citroen C4, care de curând s-a lansat și în România. Debutul este programat pentru începutul lunii martie la Geneva.
Modificările aplicate pe 308 Facelift sunt de natură estetică, exteriorul beneficiind la partea frontală de un design mai dinamic și tineresc, în timp ce interiorul câștigă în calitate. Unele schimbări s-au adus și motoarelor care acum promit consum mai mic și performanțe superioare.
Designul exterior diferă în principal în faţă. Un aspect diferit au primit barele de protecţie, grila, farurile și proiectoarele. Peugeot introduce noi modele de jante cu dimensiuni între 16 – 18 inch, dar și un sistem de iluminare diurnă.
Partea din spate își păstrează vechiul design având același spoiler cu difuzor integrat, singurele noutăți fiind bara cromată de pe ușa portbagajului, stopurile cu o suprafață mai transparentă și elementul ce unește bara de protecție cu aripa spate.
Interiorul este mai sărac în noutăți, tapițeria și unele materiale inclusiv plastice pentru bord și panelul ușilor fiind noi. 308 Facelift va fi disponibil în versiune hatchback cu 3 și 5 uși, coupe-cabrio și break cu o gamă de 11 culori pentru caroserie.
Gama de motorizări rămâne în mare parte aceeași ca și la vechiul model. Sunt patru versiuni pe benzină: 1.4 VTi - 98 CP, 1.6 VTi - 120 CP, 1.6 THP - 156 și 1.6 THP - 200 CP și patru diesel: 1.6 HDi - 92 CP, 1.6 e-HDi -112 CP, 2.0 HDi - 150 CP și 2.0 HDi -163 CP.
Clienții care doresc să treacă mai rar pe la stațiile de alimentare vor putea alege modelul 308 e-HDi, special conceput pentru a maximiza performanțele de consum. Dotat cu un motor turbodiesel de 112 CP și un sistem stop-start, versiunea economică se mulțumește cu numai 3.8 litri/100 km, cifre mai mult decât atractive. Consumul mediu este identic unor modele precum Seat Leon Ecomotive şi Volkswagen Golf BlueMotion.
Această versiune de propulsie va fi livrată exclusiv cu o cutie manuală cu şase trepte. Pe piața europeană va ajunge în vara acestui an, prețul urmând să fie comunicat în preajma lansării.
Diversitatea agregatelor aduce cu sine și o paletă largă de transmisii. Peugeot 308 Facelift va avea patru tipuri de cutii de viteze: manuală cu cinci sau şase trepte de viteză, transmisie automată cu șase trepte sau automată cu şase viteze ce pot fi schimbate şi manual.