Opel se prezintă din acest an cu un produs nou-nouţ în clasa compactă. Astra ar putea deveni pentru prima oară favoritul segmentului, graţie îmbinării dintre designul armonios şi tehnologiile de top.
Şi sub aspectul confortului noul Astra vrea să devină un etalon în raport cu principalii săi rivali. Cu o lungime de 4,42 metri, aceasta oferă un spaţiu mai generos şi un plus de confort pentru pasageri, atât în partea frontală, cât şi în cea din spate, datorită ampatamentului cu 71 de mm mai lung.
Dezvoltat în Germania, noua Astra este cel mai bun de până acum, în toate privinţele. Aerodinamica a fost studiată şi perfectată după 600 de ore de teste efectuate în tunelul de vânt. Designul sculptural şi tehnologiile inovatoare accesibile, sunt o trimitere la vârful de gamă Opel, noul Astra fiind de fapt o Insignia de dimensiuni compacte.
La interior sunt utilizate aceleaşi elemente de design, creând armonie între exterior şi interior. De asemenea, s-au depus eforturi speciale pentru a adăuga multiple soluţii flexibile de depozitare. Şasiul a fost dezvoltat ca un sistem mecatronic care integrează complet funcţiile mecanice şi sistemele de comandă electronice. Ca şi la Insignia, acesta poate fi prevăzut cu inteligentul sistem electronic de conducere Opel FlexRide, o raritate pentru această clasă, care îi permite şoferului să aleagă între trei setări, standard, Sport şi Tour, adaptându-se în acelaşi timp, în mod complet şi continuu, la modificările stilului de conducere şi la viteza de abordare a virajelor.
Gama de motorizări se concentrează asupra performanţelor şi eficienţei şi este compusă din opt motoare Euro 5. Cu excepţia motoarelor cu valorile de putere cele mai mici, toate celelalte sunt prevăzute cu transmisii cu şase trepte de viteză. Va fi lansată o nouă transmisie automată compactă, cu funcţie Active Select. Gama de motoare turbo diesel CDTI cuprinde patru motoare cu injecţie multiplă common-rail cu capacitate între 1,3 şi 2,0 litri, care dezvoltă puteri între 95 CP şi 160 CP. Toate aceste motoare sunt prevăzute cu filtre de particule diesel. Cele patru motoare pe benzină, cu volum între 1,4 şi 1,6 litri, dezvoltă puteri între 100 CP şi 180 CP. Un nou motor Turbo de 1,4 litri, cu dimensiuni reduse, care dezvoltă o putere de 140 CP, înlocuieşte actualul motor de 1,8 litri cu aspiraţie naturală. Datorită tehnologiilor superioare ale acestei game de capacitate cilindrică, motorul 1.4 Turbo dezvoltă un cuplu cu 14% mai mare, însă consumul de carburant este mai redus. Gama va cuprinde, desigur, şi o versiune ecoFLEX cu un consum de carburant şi emisii de CO2 foarte reduse. Noul Opel Astra va fi comercializat din decembrie. Ca deobicei, Germania este prima piaţă de desfacere. Aici Astra vine la un preţ de bază de 15.900 de euro.