Toyota acordă prioritate maximă Salonului Auto de la Geneva. Aici producătorul nr.1 mondial aduce, pe lângă proaspăta generaţie Prius - ce va avea premiera europeană, şi noul Verso.
Cu doar o săptămână înainte de marele eveniment, japonezii scot la suprafaţă primele informaţii legate de monovolumul de talie mijlocie ajuns la cea de-a treia generaţie. Oficialii Toyota au confirmat că modelul este unul complet nou, care pune accent deosebit pe confort, siguranţă şi bineînţeles pe fiabilitate.
Interiorul modulabil va fi cu mult mai spaţios decât la veche generaţie - în ciuda faptului că dimensiunile exterioare nu au crescut spectaculos, iar volumul portbagajului va fi mai generos ca niciodată.
La creionarea esteticii exterioare, designerii s-au inspirat din formele noului Avensis, secţiunea frontală fiind dominată de blocuri optice angulare de dimensiuni apreciabile.
Noua generaţie va fi construită în Europa, probabil la uzina din Marea Britanie, şi va utiliza propulsoare cu puteri mai ridicate, dar cu un consum diminuat cu 12%. Deşi informaţiile privitoare la motorizări nu au fost publicate, mai mult ca sigur sub capota monovolumului vor fi montate motoarele din garnitura noului Avensis: benzină de 132 şi 147 cai putere respectiv turbodiesel de 126, 150 şi 177 de cai putere.
Ergonomia şi calitatea finisajelor nu vor fi scăpate din vedere, la fel ca şi versatilitatea, unul din principalele avantaje ale monovolumelor. Sub aspect tehnic, noua generaţie Verso va folosi majoritatea componentelor de la Toyota Auris. Modelul este cu 70 mm mai lung decât vechiul MPV, şi dispune de un ampatament cu aproape 30 mm mai mare. Noul Verso urmează să fie comercializat la câteva luni de la debutul oficial, cel mai probabil în perioada mai-iunie 2009.
Preţurile nu au fost comunicate, acest detaliu urmând a fi anunţat după lansarea oficială de la Geneva.