Ford revine cu forţe proaspete pe segmentul maşinilor de mici dimensiuni. Noua generaţie Fiesta a debutat oficial ieri 24 februarie, şi în România, la jumătate de an distanţă de la demararea operaţiunilor de fabricaţie.
Produs fără întrerupere din anul 1976 şi până astăzi, Fiesta este cel mai longeviv automobil din gama Ford şi în acelaşi timp unul din cele mai bine comercializate. Proaspătul automobil subcompact se bucură în prezent de o largă apreciere printre europeni, noua generaţie fiind unul din vectorii de creştere a cotei de piaţă Ford.
„Lansarea noului Ford Fiesta la nivel european a condus într-un timp foarte scurt la consolidarea puternică a poziţiei Ford Europa. Acest fapt influenţează într-un mod pozitiv aşteptările reţelei Romcar, în pofida vremurilor tumultoase concentrate recent asupra pieţei auto", a declarat Gabriel Bondarenco, Director General Romcar.
Având exact aceleaşi dimensiuni ca şi vechiul model, noul Fiesta se evidenţiază prin designul kinetic, ţinuta de drum foarte bună, motorizările performante atât la nivel ecologic dar şi dinamic şi, nu în ultimul rând, prin tehnologiile cu care este înzestrat. În echipare standard beneficiază de sistemul de direcţie asistată denumit EPAS care ajută la scăderea consumului de combustibil.
Siguranţa este un alt capitol unde Fiesta s-a remarcat încă de la început. La testele Euro NCAP, a obţinut punctajul maxim de 5 stele pentru protecţia pasagerilor adulţi, 4 stele pentru protecţia pasagerilor copii şi 3 stele dobândite în urma testelor de protecţie a pietonilor.
Partea de motorizare include unităţi optimizate de inginerii Ford pentru a răspunde cerinţelor actuale în materie de consum şi poluare. Pe piaţa românească, noul Fiesta dispune de trei propulsoare pe benzină 1,25 litri de 82 CP, 1,4 litri de 96 CP şi 1,6 litri de 120 CP şi două motorizări diesel TDCi: 1,4 litri de 68 CP şi 1,6 litri de 90 CP.
La dezvoltarea noului Fiesta s-a pus un accent deosebit pentru a proteja pasagerii de potenţiale reacţii alergice, dar şi în caz de impact. Nivelul ridicat de siguranţă este subliniat de prezenţa sistemului inteligent de protecţie (ISP), caroseria robustă optimizată pentru a mări siguranţa la impact dar şi cele câteva airbaguri din dotare: laterale, de tip cortină şi pentru genunchii şoferului.
Modelul de clasă mică este disponibil doar în versiunile de caroserie hatchback cu trei şi cu cinci uşi. Ford Fiesta preia aproape în totalitate liniile conceptului Verve, profilul aerodinamic şi trăsăturile de bază ale acestuia: grila trapezoidală, capota scurtă, blocurile optice unghiulare, parbrizul înclinat şi umerii înalţi ai spatelui. Preţul de listă pentru noul Fiesta porneşte de la 9.190 euro pentru versiunea Ambiente.