Audi are cu ce să îşi încânte fanii la următoarea ediţie a salonului de la Geneva. În lumina reflectoarelor va străluci, pe lângă noul A4 Allroad, şi sportivul coupe TT-RS.
Aşteptat de toată suflarea europeană, bolidul va fi principala atracţie la standul mărcii germane. Elementele cheie ale noului TT-RS sunt motorul turbo pe injecţie directă ce dezvoltă peste 300 de cai putere, şasiul avansat, discurile de frână perforate de mari dimensiuni şi tracţiunea Quatrro.
Deşi multe secrete urmează a fi scoase la lumină la data lansării oficiale, nu încape îndoială că versiunea de performanţă livrează acceleraţie explozivă, comportament rutier precis, dinamică liniară şi un sunet asurzitor pe evacuări.
Sub capotă, Audi a montat un propulsor cu cinci cilindri de 2,5 litri care ajută modelul de top să accelereze până la prima sută de pe bord în mai puţin de 5 secunde. Viteza de vârf, ca de obicei, este limitată la 250 km/h.
Pentru ca ţinuta de drum să fie impecabilă iar momentele de tracţiune exploatate la maxim, TT-RS vine echipat standard cu sistemul Quatrro, tracţiune integrală permanentă. Acesta transferă cuplul spre roţile faţă în proporţie de 40%, restul fiind livrat roţilor punţii spate, aspect care imprimă maşinii un comportament mai sportiv.
Pentru a putea fi neegalat pe segmentul său, Audi a dezvoltat un şasiu sofisticat care, împreună cu precizia oferită de direcţie, suspensiile active şi puterea motorului să aducă versiunea de performanţă aproape de perfecţiune.
Caroseria este confecţionată aproape în întregime din aluminiu şi se bazează pe principiul Audi Space Frame, o tehnologie revoluţionară de diminuare a masei maşinii.
TT-RS vizează în primul rând viitoarele BMW Z4M şi Nissan 370Z Nismo.