Sub titulatura Prius, cuvânt în latină ce înseamnă "înainte" sau "primul", japonezii lansau o maşină unde relaţia dintre tehnologie şi mediu era într-un echilibru aproape perfect, un exemplu urmat şi de alţii în anii care au venit. „Trebuie să înţelegeţi că Prius nu e un model prin care Toyota vrea să realizeze volume mari de vânzări, ci doar o maşină prin care vrem să arătăm că ne pasă de mediul înconjurător şi că putem scoate pe piaţă tehnologii sofisticate", spunea în urmă cu ceva timp Tadashi Arashima, şeful Toyota Motor Europe.
Introdus în anul 2000 în Europa şi Statele Unite, maşina „verde” a câştigat pas cu pas încrederea consumatorilor de aici, ajungând în prezent la peste 1.000.000 de exemplare comercializate în întreaga lume. Prius, hibridul care a întrecut toate aşteptările oficialilor japonezi înregistrează acest succes după 11 ani de la începerea producţiei.
Manufacturierul spune că numărul exemplarelor Prius din întreaga lume au avut o contribuţie semnificativă la reducerea emisiilor de gaze, producând cu aproape 4.5 milioane de tone mai puţin dioxid de carbon, comparativ cu automobilele din aceeaşi clasă, cu aceleaşi dimensiuni şi performanţe, ce funcţionează doar pe benzină.
Totodată Prius, prima maşină hibridă produsă în serie, se adresează oamenilor foarte educaţi şi are în vizor clienţii care, când îşi cumpără o maşină, se gândesc şi la protejarea mediului înconjurător.
În prezent, Prius este distribuit pe 40 de pieţe din întreaga lume, fiind de departe cel mai bine vândut vehicul hibrid al momentului. Numai anul trecut, volumul vânzărilor a crescut cu 37% până la 429.400 de unităţi.