Pe lângă cunoscuta gamă BlueMotion, se are în vedere şi extinderea unei noi linii de modele ecologice sub sigla Twin Drive. Este de fapt denumirea tehnologiei hibride dezvoltată de inginerii Volkswagen şi care a fost prezentată în iulie 2008 pe Golf V. Rezultatele încurajatoare obţinute în urma testelor experimentale efectuate pe drumurile publice din Germania, au încurajat implementarea sistemului hibrid şi pe noua generaţie Golf VI, dezvăluită în cadrul unei conferinţe de presă desfăşurată la Berlin.
De remarcat faptul că proiectul pornit de Volkswagen se bucură de toată susţinerea guvernului condus de cancelarul Angela Merkel, care a sponsorizat iniţiativa grupului auto cu câteva milioane de euro. Proiectul are ca scop dezvoltarea de sisteme eficiente care utilizează energii reînnoibile şi uşor de produs, evident nepoluante, iar tehnologia Twin Drive este primul pas spre găsirea unei soluţii convenabile cu efecte directe asupra protecţia mediului înconjurător.
Hibridul Volkswagen se deosebeşte de versiunile actuale - unde motorul electric susţine activitatea motorului cu ardere internă, prin faptul că acesta acţionează exact invers, anume: propulsorul pe combustibili fosili ajută motorul electric.
Hibridul poate parcurge 50 de kilometri funcţionând numai pe curentul furnizat de acumulatori şi puterea oferită de motorul electric. Golf VI Twin Drive este echipat şi cu un sistem de frânare regenerativ care are rolul de a recuperarea energiei disipată pe durata frânărilor. Energia obţinută este stocată în bateriile acumulatoare şi utilizată la propulsia maşinii.
„Pentru Volkswagen, maşinile electrice sunt un capitol special, o parte importantă a efortului nostru de a scădea consumul de carburant. Golf VI Twin Drive combină ideea unui vehicul electric destinat rutelor scurte, cu mobilitatea sporită pe distanţe mai lungi, asigurată de motorul cu combustie internă”, susţine profesorul Jürgen Leohold, şeful departamentului de dezvoltare al Volkswagen.
Modelul hibrid îşi poate alimenta bateriile de la o priză normală, cablul putând fi introdus într-un soclu amplasat în partea frontală a maşinii, mai exact sub bara de protecţie. Încărcarea acumulatorilor poate dura până la cel mult patru ore. Motorul electric este capabil să genereze 82 de cai putere şi poate imprima automobilului o viteză maximă de 120 km/h.
Propulsorul electric este alimentat de motorul turbodiesel de 1,6 litri care produce 95 de cai putere, valoarea cumulată a grupului propulsor ridicându-se la 177 de cai putere.
În primul test demonstrativ realizat la Berlin consumul mediu obţinut de Golf V Twin Drive pe un traseu de 100 de kilometri, a fost de 8 kilowaţi-oră pentru motorul electric şi 2.5 litri de motorină pentru unitatea diesel!
Un lot de 20 de exemplare Golf VI Twin Drive urmează a fi testate la începutul anului viitor, urmând ca primele modele de serie să fie disponibile din 2010. Este foarte posibil de cifrele de consum să fie identice versiunii hibride Golf V, având în vedere că motoarele, tehnologia şi masa maşinii sunt practic aceleaşi şi la Golf VI.