Există suficiente motive pentru ca următorul model să corespundă aşteptărilor, dar mai ales să ridice ştacheta în segmentul B. Noul C3 se va baza pe structura lui Peugeot 207, ceea ce înseamnă în primul rând dimensiuni mai mari. Vehiculul subcompact va fi cu aproape 150 mm mai lung decât actualul C3 – 3.823 mm, adică va măsura aproape 4 metri, pasagerii din spate urmând a beneficia de un spaţiu pentru picioare mult mai generos.
Spre deosebire de gama actuală, viitorul C3 va beneficia noi versiuni de caroserie. Pe lângă modelul de bază hatchback în cinci uşi, Citroen va mai lansa o versiune coupe cu linie foarte sportivă şi un cabriolet. Nu se ştie ce se va întâmpla cu versiunea Pluriel, dar cert este că francezii doresc să aibă în gamă o decapotabilă care să emane mai multă senzualitate.
De menţionat că din noua generaţie a fost dezvăluit deja monovolumul C3 Picasso, însă surse din interior spun că versiunile amintite anterior se vor inspira abundent din conceptul C-Airplay lansat în decembrie 2005 la Salonul Auto de la Bologna.
La fel ca în cazul C4, şi la C4 Picasso designul se va diferenţia prin liniile exterioare bine definite, forma blocurilor optice şi unghiul de înclinare al montanţilor.
Citroën va apela la un limbaj estetic cu trăsături rotunjite dar va păstra linia futuristă şi valorile definitorii ale mărcii în cazul decapotabilei, în timp ce modelul coupe ar putea juca rolul versiunii de top ce ar putea fi echipată cu motorul de 1,6 litri şi 175 de cai putere disponibil acum pe Peugeot 207 RC. În privinţa versiunilor hatchback cu trei şi cinci uşi, francezii vor fi ceva mai radicali, în sensul că exteriorul va fi conturat pe linii mai masculine, ce vor aduce aminte de carisma compactei C4.
Dacă actualul C3 este perceput ca un automobil care se adresează clienţilor tineri cu o componentă feminină importantă, noul C3 va fi exact opusul. Citroën testează deja un prototip bazat pe următoarea generaţie, model surprins recent în timpul unei sesiuni organizate în Franţa. Debutul noului C3 este prevăzut în toamna anului 2009.
Prima generaţie a fost lansată în 2002 şi a înlocuit modelul de succes Saxo.