Peugeot bate moneda pe 308. Versiunile dezvoltate până acum par să nu fie suficiente pentru a-i mulţumi pe clienţii mărcii franceze. Pe lângă clasicele modele hatchback şi break, în gamă îşi fac loc 308 CC (coupe-cabrio) şi, de ceva vreme, sportiva 308 GT. Este automobilul care va încânta în special tinerii care îşi doresc un vehicul la un preţ competitiv şi o ţinută de drum bună.
Comparativ cu maşina din care derivă, 308 GT vine cu modificări importante la trenul de rulare, spoilerul faţă şi spate şi garda la sol, ce se impun unui automobil care emite pretenţii în segmentul sportivelor.
Interiorul abundă în elementele de natură sportivă: pedalierul, schimbătorul de viteze din aluminiu, instrumentarul de bord, volanul cu un design nou, completează perfect natura sportivă al maşinii.
Peugeot a echipat noua sportivă compactă cu un motor de origine BMW ce dezvoltă 175 de cai putere la 6.000 rpm, transmite un cuplul motor maxim de 263 Nm disponibili de la 1600 rpm, doar punţii faţă. Modelul 308 GT accelerează de la 0 la 100 km/h în 8,3 sec şi atinge viteza de top de 225 km/h. Unitatea de 1,6 litri pe benzină, dezvoltată în comun de Peugeot şi BMW, este disponibilă în prezent pe versiunile de performanţă 207 GTI dar şi la Mini Cooper S. Propulsorul este cuplat la cutie manuală în şase rapoarte, demultiplicată pentru a răspunde pe măsura unui stil de condus agresiv.
Numărul de cai putere dar şi ţinuta sportivă care impune sprinturi rapide, la un regim ridicat de turaţii, nu au transformat motorul într-un inamic al mediului. Peugeot susţine că emisiile de gaze nu depăşesc 180 g/km de dioxid de carbon, valoare foarte bună, dacă o raportăm la modelele cuminţi din gama producătorului francez. Spre exemplu, motorul supraalimentat de 1.6 litri poluează cu 10% mai puţin decât un model obişnuit Peugeot echipat cu un motor de litraj mai mare, 2.0 litri.
Consumul se menţine în limite mai mult decât rezonabile, respectiv 6.3 litri/100 de km în ciclu combinat.
308 GT concurează cu modele ca VW Golf GTI şi Ford Focus ST.