Deşi mai sunt cinci luni până când Focus RS va sosi la dealeri, ar fi bine de ştiut pe ce dăm banii şi ce-i poate pielea. Dotările din interior sunt asemănătoare unei versiuni de echipare superioare, dar cu diferenţa că scaunele sport au o tapiserie combinată, din piele fină de culoare gri şi material textil verde cu margini negre. Volanul îmbrăcat în piele perforată primeşte indicativul versiunii de performanţă, pentru a aduce aminte şoferului că, la cea mai mică apăsarea a pedalei, Focus RS a plecat ca din puşcă. Asta o demonstrează şi reacţia motorului turbo de 2.5 litri cu 5 cilindri ce dispune de o herghelie ce numără fix 300 de cai putere. Cu un demaraj de la 0 la 100 km/h în mai puţin de 6 secunde, bolidul poate concura cu succes chiar modele cu o tradiţie bogată în sectorul sportivelor.
Din păcate, Ford a ales ca noul Focus RS să aibă doar tracţiune faţă, deşi poate mulţi se aşteptau la un model cu tracţiune integrală, dar chiar şi aşa versiunea de vârf nu se va face de ruşine în faţa adversarilor săi cu tracţiune pe toate roţile. Asta pentru că în joc intră diferenţialul semi-activ cu alunecare limitată, poziţionat între roţile punţii faţă, dispozitiv mecanic care va îmbunătăţi semnificativ tracţiunea şi momentele de cuplu. Suspensiile RevoKnuckle şi discurile de frână ventilate cu diametru de 336 de mm pe faţă şi de 300 mm pe spate sunt alte două dotări de top, care fac din bolidul Ford o maşină sigură şi cu o ţinută de drum liniară. Kitul pentru exterior este, din punct de vedere tehnic dar şi estetic, foarte eficient. Spoilere modificate aerodinamic, eleron, praguri evazate şi jantele de 19 inch ce încalţă pneuri Continental de 235/35 sunt elementele care dau savoare sportivului Focus RS.
Modelul de performanţă va fi comercializat din februarie 2009.