Toyota a renunţat la obiectivele sale ambiţiose pentru 2008 dar nu abandonează planurile de viitor care prevăd debutul său pe câteva pieţe, cu un enorm potenţial, acolo unde nu există o reprezentanţă proprie sau un importator general.
Toyota anunţă că începând din 2009 va intra şi pe piaţa din Coreea de Sud, alăturându-se mărcilor japoneze deja existente, Honda (1999), Lexus (2001) şi Infiniti (2005) ce au o reţea proprie de distribuţie.
Considerată de Toyota drept a patra piaţă ca importanţă din Asia după China, Japonia şi India, noua destinaţie este privită ca cea mai dificilă de cucerit.
Niponii intră pe o piaţă destul de nefavorabilă constructorilor japonezi, brandurile autohtone dominând autoritar piaţa locală, în capul listei fiind Hyundai şi Kia.
„Nu ne va fi uşor să ne impunem”, spune Fujio Cho, preşedintele Toyota Motor Corporation. „Va fi o competiţie destul de dură pe o piaţă controlată de Hyundai şi Kia ", spune înaltul oficial.
Situaţia se va complica odată cu venirea altor două mărci japoneze, Nissan şi Mitsubishi, înainte ca Toyota să debuteze oficial în Coreea de Sud.
Un obstacol serios îl reprezintă BMW şi Honda, cele mai bine vândute branduri auto străine pe piaţa coreeană.
Primele modele comercializate de Toyota vor fi automobile de volum: Prius, RAV4, Camry şi Camry Hybrid.
Reţeaua de dealeri va fi formată pentru început din 5 concesionari ce vor activa doar în capitala ţării, Seul.
Obiectivul constructorului japonez este unul destul de modest, doar 500 de unităţi pe lună.