Aston Martin se dovedeşte a fi mai prolifică într-un an cu Prodrive decât a fost cu Ford în 13 ani.
Dorinţa de afirmare este imensă la fel şi nevoia de a arăta că luxul şi sportivitatea se îmbină maiestuos doar la Aston Martin.
Britanicii au o nouă şansă de a demonstra aceasta prin conceptul V12 Vantage RS, ce se va concretiza în curând în versiune de serie.
La o scurtă privire aruncată asupra prototipului realizăm că mare lucru nu s-a schimbat la partea de design. Spunem doar că prototipul a fost „dublu distilat” în vederea obţinerii unui rafinament exemplar. Părţile trecute prin filtru au fost atent selecţionate pentru ca nu cumva Vantage RS să se abată de la canoanele mărcii britanice.
Aston Martin îşi caracterizează noua progenitură drept „concept car de performanţă” şi chiar au dreptate. Motorul, o unitate cu 12 cilindri dispuşi în forma literei V, generează exact 600 de cai putere. Herghelia este capabilă de mari realizări. În 4 secunde demarează până la 100 de kilometri pe oră iar în 8,5 secunde se află deja la 160 km/h.
Pentru a-i da o notă de exclusivitate, Aston Martin a introdus fibra de carbon în compoziţia capotei, spoilerului şi a uşii portbagajului. Interiorul este conturat în tema coloristică a exteriorului, albastrul polar fiind nuanţa dominatoare a maşinii.
Vantage RS a debutat în preambulul lansării unui nou centru de design inaugurat recent de Aston Martin.
Vestea bună este că Aston Martin nu a mai aşteptat reacţia publicului pentru a vedea dacă se merită sau nu dezvoltat modelul de performanţă. Versiune de teste a fost deja zărită pe circuitul de la Nurburgring, ceea ce ne face să concluzionăm că nu lungă va fi aşteptarea versiunii de serie.