Tata nu este în nici un caz un nume străin europenilor. Cunoscut în special ca producător de modele ieftine, fabricantul indian a răspuns prezent la evenimentul de la Geneva, mai ales că avea şi un motiv foarte întemeiat să nu rateze ediţia din acest an: Tata Nano, cel mai ieftin automobil din lume.
Maşina de numai 3,1 metri lungime, pe care occidentalii o pot cumpără cu leafa pe o singură lună, a fost vedeta standului Tata, care a stârnit mai degrabă curiozitate decât admiraţie.
Peste câţiva ani ea va sosi în Europa şi, dacă este să dăm crezare declaraţiei managerului general Girish Wagh, în lucru se află a doua generaţie Tata Nano, special destinată pieţei europene.
Modelul prezentat la Geneva nu va avea nici o legătură cu versiunea maşinii low-cost ce va fi lansată în jurul anului 2012.
Minicar-ul de numai 1.700 de euro va păstra totuşi caracteristicile tehnice ale actualului model, utilizând aceeaşi platformă şi motoare care vor trebui să îndeplinească standardele de siguranţă europene şi normele de poluare Euro5.
Agregatele vor fi unităţi pe injecţie de 30 de cai putere cu o capacitate de până la 1.100 cmc ce ţintesc un consum mediu de 3 litri la suta de kilometri. Indienii spun că aspectul estetic va fi prelucrat pentru a răspunde gusturilor de pe piaţă, iar interiorul va suferi îmbunătăţiri majore, în special la părţile din plastic.
Cât despre prima generaţie Nano, prezenţa sa la Geneva nu este deloc întâmplătoare, indienii încercând să arate propria viziune a maşinii poporului. Manufacturierii au mai trecut prin astfel de momente cu Logan, însă lumea deja s-a obişnuit cu „ameninţarea din Carpaţi”.
Cum vor reacţiona marile puteri, când va sosi un model de trei ori mai ieftin decât acel mult lăudat Logan de 5000 de euro?