BMW a triumfat în cetatea Genevei. A dezvăluit două modele SUV, un cabriolet sport, trei ediţii speciale Seria 5, decapotabila Seriei 1, iar noutăţile nu se opresc aici. S-a simţit pe deplin că în curtea producătorului nr.1 mondial de automobile premium este o activitate febrilă.
Toţi ochii au fost pe X6, primul SUV-coupe de serie din lume, un produs original made by BMW, destinat să fure clienţii tradiţionali ai maşinilor coupe.
De această dată ei au posibilitatea de a conduce un automobil ce înglobează trei beneficii majore: confort de limuzină, performanţele unui vehicul 4x4 şi şarmul tipic versiunilor coupe.
Deşi X6 şi-a făcut intrarea în lume la Detroit, noul model german a suscitat interes, mai ales datorită faptului că o parte din cei prezenţi erau martori la debutul unui vehicul inedit, al treilea SAV (Sport Activity Vehicle), cel mai aşteptat produs în familia BMW.
Litera X semnifică prezenţa tracţiunii integrale de tipul xDrive, capabilă să imprime o ţinută de drum fără egal. Sistemul 4x4 este asistat în permanenţă de un dispozitiv numit Dynamic Performance Control, care împarte cuplul motor între axele punţii faţă şi spate dar şi între roţile din stânga şi dreapta, conferind astfel agilitate şi stabilitate sporită.
X6 oferă spaţiu doar pentru patru persoane, iar din punct de vedere estetic este asemănător cu X5, diferenţa majoră fiind partea spate, unde umerii coboară puternic spre hayon. Interiorul luxos şi bine organizat este una din specialităţile casei BMW, însă aici nu ne surprinde nimic. Tabloul de bord este unul şi acelaşi instrument clasic observat în ultimii ani la mai toate vehiculele BMW.
Motorizările sunt puternice dar mult mai eficiente în privinţa consumului de carburant. Propulsia va consta în câteva noutăţi, cum ar fi noul agregat diesel twin-turbo de 3.0L de 286 CP, la care se adaugă două unităţi pe benzină de V6 şi V8 de 300 şi 400 CP.
BMW va oferi ceva mai târziu şi puternicul motor pe injecţie directă de 4.8LV8 de 420 CP. Transmisia include o cutie de viteze manuală cu 6 rapoarte, demultiplicată pentru un stil de condus mai agresiv, şi o cutie automată tot în 6 trepte, furnizată de ZF.
BMW va asambla noul X6 la uzina americană din Spartanburg, statul Carolina de Sud, şi va debuta în a doua jumătate a acestui an la preţuri apropiate veteranului X5.
În paralel cu X6, va fi comercializat şi X6 ActiveHybrid versiunea ecologică şi economică a sportivului model 4x4.