Jeep începe din februarie 2008 ofensiva în domeniul utilitarelor de teren. Noua generaţie Cherokee este responsabilă şi de această dată cu demolarea partenerilor din clasa SUV medie. Modelul american echipat cu tracţiune integrală este una din puţinele maşini de pe piaţă care deţine în dotare un reductor, arma care transformă orice automobil de teren într-un câştigător.
Spre diferenţă de Grand Cherokee, noul SUV de clasă medie Cherokee este complet schimbat. De fapt Jeep revine la tema sa preferată unde maşina ideală trebuie să păstreze tipicul american, forme pătrăţoase, masive, lipsite de cea mai mică urmă de aerodinamică. Vehiculul 4x4 prezentat în premieră mondială anul acesta la New York preia foarte multe idei de construcţie a caroseriei de la Commander. Blocurile optice faţă, grila motorului şi partea din spate sunt noi, Jeep renunţând la formele rotunjite ce lăsau la precedenta generaţie impresia unei maşini care s-ar fi adresat femeilor. Pentru prima oară Cherokee dispune de un element unic în segmentul SUV, acoperişul mobil denumit Sky Slider.. Acesta este realizat din material textil şi poate fi deplasat total spre partea din faţă sau spate pentru ca pasagerii să poate admira albastrul infinit al cerului. Nu este cazul să numim noua creaţie Jeep drept un SUV-decapotabil. Este un pas inteligent făcut de americani făcut înainte celor de la Audi, care este pe cale declanşeze o nouă modă.Tot o premieră sunt tehnologiile Hill Descendent Control şi Hills Start Assist ce ajută şoferul la coborârea pantelor şi respectiv la pornirea de pe loc în rampă Modelul 2008 este animat de acelaşi propulsor V6 de 3700 cmc şi 205 CP conectat la o cutie de viteze manuală în 6 rapoarte sau automată în 4 trepte. Versiunea economică este un diesel common-rail de 2.8 litri şi 177 cai putere. Noul Jeep Cherokee este asamblat în Statele Unite la uzina Toledo, din regiunea Ohio.