Subaru este perceput oriunde în lume ca părintele motoarelor boxer. Dar acesta nu este singurul merit pe care şi-l poate aroga producătorul nipon. Deşi gama sa de automobile se împarte între modele sportive şi SUV-uri, Subaru a găsit loc şi pentru un vehicul urban de mici dimensiuni denumit Justy. O nouă generaţie ce soseşte după 6 ani de pauză completează de astăzi istoria piticului japonez, fabricat fără întrerupere din 1984 şi până în prezent. Subaru Justy face parte din segmentul A unde întâlneşte rivali puternici în persoana veteranilor Fiat 500, Opel Agila, Renault Twingo. Modelul ce măsoară 3.61 metri lungime este construit în colaborare cu Daihatsu, marcă a grupului Toyota. Citadina împrumută platforma juniorului Daihatsu Sirion, cu excepţia motorului de 1.0 L şi 69 de cai putere preluat de la Toyota Aygo. Unitatea dispune de trei cilindri, se alimentează cu benzină şi generează un cuplu torsional de 94 Nm la 3600 rpm. Tracţiunea se realizează pe puntea faţă prin intermediul unei cutii manuale în 5 rapoarte. Caroseria se axează pe trăsături cu linii suple ce conferă o imagine distinctă în cadrul compactelor de oraş dar apropiată sectorului minivan. Oglinzile laterale sunt vopsite în culoarea caroseriei şi au control electronic. Maşina se bazează pe caracteristicile specifice clasei din care face parte: economie de carburant, emisii scăzute de gaze şi agilitate. Piciul Subaru surprinde prin sistemele de securitate aflate în dotare: airbag-uri frontale de tip SRS, airbag-uri laterale, ABS şi distribuţia electronică a forţei de frânare (EBD). Justy beneficiază de două niveluri de echipare, Classic şi Limited prezente doar pe versiunea economică denumită 1.0E. Există însă şi o variantă cu aplomb, 1.0S, destinată celor cu un stil de condus mai agresiv. Subaru şi-a propus să vândă anual 6000 de bucăţi în Europa. Justy are un preţ de pornire de aproape 11.000 de euro.