TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
 
joi, 24 oct 2013 - Anul XVIII, nr. 248 (5455)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,8768 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,0341 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Shopping City Suceava
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Ramona Mănescu: Privatizarea CFR Marfă nu a fost un eşec. Trebuie regândit timing-ul

Joi, 24 Octombrie 2013 (17:15:51)

Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a declarat, joi, la Galaţi, că prima încercare de vânzare a CFR Marfă nu a fost un eşec, însă timpul ar fi fost prea scurt, astfel că pentru noua procedură de privatizare MT nu mai vrea să se grăbească, ci să facă "lucrurile foarte bine, temeinice, corecte"

Ministrul Transporturilor a declarat, joi, la Galaţi, că în cazul primei proceduri de privatizare a CFR Marfă, ministerul pe care îl conduce nu ar fi înregistrat "un eşec", în condiţiile în care s-au depus toate eforturile pentru ca rezultatul să fie unul bun, adăugând: "Poate nu a fost gândit foarte bine de la început timing-ul".

Ea a mai spus că noua procedurã de privatizare a CFR Marfă a început deja, iar de această dată procesul nu va mai fi făcut sub presiunea timpului.

"Nu consider că este un eşec. Vreau să vă spun, cu toată responsabilitatea, că Ministerul Transporturilor chiar a depus toate eforturile şi a făcut toate diligenţele pentru ca această privatizare să fie un succes. Au fost condiţii care nu au putut fi îndeplinite, independent şi de voinţa ministerului şi de voinţa GFR. Deci nu putem vorbi aici de un eşec atâta timp cât ambele părţi au depus chiar toate eforturile şi diligenţele. A fost poate timpul prea scurt, poate nu a fost gândit foarte bine de la început timing-ul, de aceea de data aceasta nu vrem să ne mai grăbim, vrem să facem lucrurile foarte bine, temeinice, corecte, transparete şi în beneficiul statului, a CFR Marfă", a afirmat Mănescu.

Ministrul a declarat că miercuri a avut o întâlnire cu reprezentanţii FMI, pentru a discuta calendarul privind cea de-a doua încercare de privatizare a CFR Marfă, precizând că nu există o dată limită în acest sens.

"Procedura a fost reluată imediat după finalizarea primei proceduri. Premierul a anunţat în şedinţă de Guvern reluarea procedurii, noi în momentul acesta discutăm un calendar. Ieri, am avut o primă întâlnire cu Fondul Monetar Internaţional şi cu experţii din minister pentru discutarea acestui calendar. Ne dorim ca această privatizare să fie bine făcută în favoarea statului şi în deplină legalitate. Procedura va dura, nu există o dată limită. Chiar am discutat ieri cu FMI şi au spus că dacă prima procedură a fost un pic grăbită, aceasta va trebui să decurgă foarte bine şi să fie un succes. Deci nu ne mai grăbim. Acesta a fost mesajul pe care FMI ni l-a dat", a spus Mănescu.

Ramona Mănescu a participat, joi, la Galaţi, la o conferinţa "Dunărea - Perspective de dezvoltare", care a avut drept scop realizarea unui dialog real pe teme concrete factorii interesaţi de dezvoltarea transportului pe Dunăre şi a activităţilor conexe.

Contul escrow de 20 de milioane de euro al GFR a fost deblocat, companiei urmând să-i fie returnată şi garanţia de 10 milioane de euro aferentă licitaţiei pentru CFR Marfă, a declarat, miercuri, ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, adăugând că noul calendar al privatizării va fi discutat cu FMI şi CE.

După eşecul tranzacţiei pentru CFR Marfă, Gruia Stoica a cerut comisiei de privatizare a CFR Marfă restituirea de urgenţă a garanţiei de 10 milioane de euro, precum şi a avansului de 20 de milioane de euro depus pentru a îndeplini condiţiile de preluare a companiei.

Privatizarea CFR Marfă nu s-a putut însă finaliza la termenul limită, 14 octombrie, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei.

Săptămâna trecută, premierul Victor Ponta i-a cerut ministrului Transporturilor să înceapă procedurile pentru o nouă privatizare a companiei, proces care să fie încheiat până în vara anului viitor.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Ramona Mănescu: Privatizarea CFR Marfă nu a fost un eşec. Trebuie regândit timing-ul.
 Vizualizări articol: 418 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ramona Mănescu: Privatizarea CFR Marfă nu a fost un eşec. Trebuie regândit timing-ul0.05

Facos Suceava
Iulius Mall Suceava
LaStrada - Incaltaminte - Piele - Blanuri - Accesorii
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Toyota - Noul Yaris Hybrid
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Ultima ora

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Elia Studio - Salon de infrumusetare
Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei