Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
marţi, 11 sep 2012 - Anul XVII, nr. 212 (5117)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9756 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6134 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Guvernul schimbă subvenţia CFR: Preţ mai mare la vagonul de dormit, bani mai puţini la privaţi

Marţi, 11 Septembrie 2012 (13:56:09)

Guvernul va revizui sistemul de subvenţionare a transportului feroviar de călători, ceea ce ar urma să determine creşterea preţului la servicii precum vagonul de dormit şi impunerea unei cote fixe a subvenţiei pentru operatorii privaţi, în timp ce trasee profitabile vor fi scoase din pachetul social

Modificarea sistemului actual de subvenţionare a transportului feroviar de călători a fost convenită în ultimele negocieri ale Guvernului cu Fondul Monetar Internaţional (FMI) şi urmează să fie efectuată anul viitor, cu scopul ca societatea naţională de resort să obţină venituri suplimentare pentru a achita integral taxele aferente utilizării infrastructurii feroviare.

"CFR Infrastructură a început procesul de reducere a costurilor şi de creştere a veniturilor astfel încât să se îndrepte spre viabilitate financiară din 2013. Aceasta necesită să fie luate măsuri decisive care să asigure că societăţile naţionale de pasageri şi marfă achită integral tarifele de acces către compania de infrastructură. Pentru a facilita plata integrală, intenţionăm să reevaluăm furnizarea de subvenţii şi obligaţiile de servicii publice (OSP) la compania de călători şi să scoatem serviciile profitabile din OSP începând din 2013", se arată în ultima scrisoare de intenţie convenită de Guvern cu FMI, în luna august.

Surse oficiale convergente au declarat agenţiei MEDIAFAX că sistemul de subvenţionare în sistemul feroviar de călători va fi modificat atât pentru anumite servicii destinate călătorilor, precum vagonul de dormit, cât şi în relaţia cu operatorii privaţi, ale căror subvenţii ar urma să nu mai fie calculate diferenţiat, ci eventual stabilite pe baza unei cote fixe.

"În cazul serviciilor de călători, este posibilă, de exemplu, o modificare a subvenţiei la călătoria cu vagonul de dormit şi, implicit, o uşoară creştere a preţului pentru acest serviciu, la un nivel care să nu depăşească totuşi costul unei călătorii low-cost cu avionul. Analiza este la acest moment în fază incipientă. Este necesară o revoluţie în subvenţionarea transportului feroviar, dar sistemul trebuie gândit atent, fără a speria sindicatele", au arătat sursele.

Modificări de subvenţii vor fi introduse de stat şi în relaţia cu operatorii privaţi, cu intenţia de a "echilibra" sistemul, eventual prin impunerea unei cote fixe de subvenţie, nu diferenţiată ca în prezent. Printr-o astfel de cotă fixă, subvenţia pentru operatorii privaţi ar urma să scadă, autorităţile considerând că actuala formulă de "împărţire" a subvenţiei este greşită.

În acelaşi timp, traseele feroviare considerate profitabile vor fi scoase din pachetul social de subvenţionare spre a fi vândute operatorilor privaţi, care vor aplica propriile preţuri.

Contactaţi încă de luni, reprezentanţii companiei CFR Călători nu au răspuns printr-un punct de vedere la aceste informaţii.

Sindicatele din sistemul feroviar au reclamat de mai multe ori că operatorii privaţi beneficiază de subvenţii duble faţă de CFR Călători, acoperindu-şi veniturile în proporţie de 80-85% prin aceste subvenţii, faţă de doar circa 40% la CFR Călători.

Subvenţiile sunt însă raportate procentual la venitul total al companiei, iar pentru acest an CFR Călători şi-a bugetat venituri de 2,3 miliarde lei, din care 937,2 milioane lei reprezintă subvenţii. În ceea ce îi priveşte, operatorii privaţi estimează venituri anuale cuprinse între 3 şi 50 milioane lei.

Conform legii, statul acoperă de la buget diferenţele dintre tarifele stabilite pentru transportul feroviar public de călători şi costurile reale de transport, la care se adaugă o cotă de profit cuprinsă
între 3% şi 5%. Nivelul maxim al compensaţiei poate ajunge până la 85% din veniturile totale realizate de către operator din transportul de călători, sindicatele reclamând că plafonul maxim al subvenţiei este de multe ori atins în cazul operatorilor privaţi.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Guvernul schimbă subvenţia CFR: Preţ mai mare la vagonul de dormit, bani mai puţini la privaţi.
 Vizualizări articol: 469 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Guvernul schimbă subvenţia CFR: Preţ mai mare la vagonul de dormit, bani mai puţini la privaţi0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Ultima ora

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei