Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
marţi, 19 aug 2008 - Anul XIII, nr. 194 (3875)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9764 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,65 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

CNA continuă să investigheze modul în care televiziunile sondează opinia publică prin SMS-uri

Marţi, 19 August 2008 (16:16:59)

 Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) va continua să analizeze procedura de sondare a opiniei publice de către televiziuni prin intermediul SMS-urilor, după ce, în şedinţa de marţi, membrii Consiliului au avut o discuţie pe această temă cu reprezentanţii companiei de telefonie mobilă Vodafone.
  La şedinţa CNA au participat trei reprezentanţi ai Vodafone, în frunte cu avocatul Bogdan Rădulescu. Scopul acestei întâlniri a fost acela că membrii CNA vor să facă o "analiză globală" a modului în care televiziunile realizează sondajele prin intermediul SMS-urilor, după cum a declarat preşedintele Consiliului, Răsvan Popescu.

"Trebuie să ne asigurăm că (sondajele, n.r.) sunt făcute la modul cel mai serios, să avem nişte garanţii în acest sens. Am constatat că posturile de televiziune nu par să aibă un control (...) Avem unele dubii că toate sunt corect întocmite şi că au o oarecare relevanţă, pentru că nu avem acces la lista de telefoane date. De pe acelaşi număr se sună de mai multe ori. Se consideră ca opţiuni toate apelurile sau softul menţine un singur număr şi se consideră că acela este votul persoanei respective?", şi-a pus problema Răsvan Popescu.

Intenţia CNA de a clarifica procedura prin care posturile TV efectuează aceste sondaje este realizată şi în perspectiva campaniei electorale. "Ne gândim să le interzicem dacă nu sunt corecte", a spus Radu Teodorel, vicepreşedinte al Consiliului.

În timpul discuţiilor cu reprezentanţii Vodafone, membrii CNA au constatat că Vodafone nu face măsurătoarea SMS-urilor din cadrul televotingului.

"Noi închiriem aceste numere scurte, ca un post telefonic, firmelor care doresc să ia astfel de numere scurte, la care ei primesc mesaje. Dar ei gestionează numărul de mesaje şi conţinutul mesajelor care vin pe acel număr scurt. Noi nu facem decât să monitorizăm numărul de SMS-uri în vederea facturării. Nu avem nicio legătură cu conţinutul SMS-urilor (...), ci cu câte SMS-uri s-au trimis la numărul X într-un interval de timp (...) Din punctul nostru de vedere este posibil ca să se trimită mai multe SMS-uri de pe un număr de telefon", a spus Bogdan Rădulescu, avocat Vodafone.

El a precizat că există câteva societăţi care gestionează aceste numere de telefon, care deschid SMS-urile din cadrul televotingurilor şi le gestionează, în baza unor contracte cu televiziunile. El a precizat că, spre exemplu, firma care lucrează cu televiziunile trustului Intact este Open Media Network SRL.

Potrivit lui Rădulescu, care a invocat legislaţia în vigoare, Vodafone poate să pună la dispoziţia CNA societăţile care gestionează numerele de telefon puse la dispoziţie de operatorul de telefonie. "Vă putem spune câte SMS-uri s-au transmis într-un interval orar, dar nu câte de la numărul X sau conţinutul mesajelor", a explicat Bogdan Rădulescu.

În aceste condiţii CNA a solicitat Vodafone companiile care gestionează SMS-urile în cazurile operaţiunilor de televoting derulate de televiziuni. "În primul rând am cerut de la Vodafone lista companiilor care operează în acest domeniu. O să facem invitaţii către aceste companii, să discutăm direct cu ei", a spus Răsvan Popescu, după întâlnirea cu reprezentanţii Vodafone.

Întâlnirea dintre membrii CNA şi Vodafone vine după ce Antena 3 a difuzat în emisiunea "Ştirea zilei", din 17 iulie, un sondaj, prin care telespectatorii puteau răspunde prin SMS la întrebarea "A greşit Traian Băsescu acceptând amprentările?".

CNA a analizat, în 22 iulie, emisiunea respectivă, în cadrul căreia moderatoarea Gabriela Vrânceanu Firea a prezentat informaţii dintr-un material apărut în cotidianul italian La Repubblica, potrivit căruia "ministrul italian de Interne, Roberto Maroni, susţine că preşedintele României, Traian Băsescu, nu are obiecţii" în legătură cu politica italiană faţă de amprentarea romilor din taberele de nomazi. În acest timp, pe ecran a fost postată întrebarea "A greşit Traian Băsescu acceptând amprentările?", precum şi un grafic cu procentele telespectatorilor care răspundeau la această întrebare, producându-se modificări "mari", într-un singur minut, în aceste procente, potrivit membrilor CNA.

Potrivit lui Gelu Trandafir, membru al CNA, întrebarea a fost "manipulatorie". "Eu nu l-am auzit pe preşedintele Băsescu că el este pentru amprentări. Dar tipul ăsta de întrebare sugerează că el a spus", a spus atunci Gelu Trandafir.

Poziţia lui Traian Băsescu, exprimată într-o declaraţie de presă, a fost că nu a discutat niciodată cu Roberto Maroni, şeful statului considerând că declaraţiile apărute în presa italiană reprezintă "o confuzie" a ziaristului italian care a scris materialul în La Repubblica. "Am înţeles frământarea din România cu privire la declaraţia ministrului italian de interne, personal am considerat că nu trebuie să am nicio reacţie pentru că este vorba despre o declaraţie de presă (...) Vă mărturisesc că nu m-am întâlnit niciodată cu domnul ministru Maroni, nu am avut nicio discuţie", a spus preşedintele Băsescu, precizând că a avut o discuţie pe tema amprentării cu Silvio Berlusconi. "Poziţia mea a fost foarte departe de ceea ce a apărut în presa italiană", a precizat Traian Băsescu.

În aceste condiţii, CNA a decis să sesizeze Asociaţia Jurnaliştilor din România cu privire la acest caz, justificarea fiind aceea că o informaţie transmisă telespectatorilor trebuie verificată din mai multe surse.

În plus, CNA a decis să investigheze modul în care televiziunile sondează opinia publică prin intermediul SMS-urilor.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului CNA continuă să investigheze modul în care televiziunile sondează opinia publică prin SMS-uri.
 Vizualizări articol: 542 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CNA continuă să investigheze modul în care televiziunile sondează opinia publică prin SMS-uri0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Ultima ora

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei