Google
 
sâmbătă, 12 mar 2011 - Anul XVI, nr. 59 (4657)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,7199 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,1541 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe Google+ Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Shopping City Suceava
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |  Trimite pe Yahoo MessengerMessenger |   1 imagine |   ø fişiere video

Sănătate

Potasiul în alimentaţie

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Organismul uman are nevoie de un echilibru în ceea ce priveşte vitaminele şi mineralele pentru a funcţiona corect. Printre acestea, alături de calciu şi sodiu, potasiul joacă un rol extrem de important, fiind indispensabil pentru buna funcţionare a sistemului nervos, pentru menţinerea funcţiilor musculare şi pentru reglarea celor cardiace, renale şi suprarenale.
Deficienţa de potasiu (hipokalemie) se manifestă prin stări de slăbiciune, oboseală, confuzie, palpitaţii cardiace şi uneori prin probleme de coordonare musculară, însă primul semn de lipsă de potasiu este o stare generală de slăbiciune. Alimentele - în special fructele şi legumele - reprezintă cea mai bună sursă de potasiu pentru organismul uman şi multe dintre acestea au un conţinut de potasiu suficient de mare încât să asigure doza zilnică recomandată din acest mineral (3.500 mg).
Alimentele foarte bogate în potasiu sunt recomandate sportivilor, însă nu şi persoanelor care trebuie să urmeze o alimentaţie săracă în potasiu. Printre aceste alimente se numără caisele, bananele, fructele de avocado, laptele, portocalele şi sucul de portocale, cartofii, prunele, spanacul şi roşiile, dar şi toate tipurile de carne.
Alimentele care au un conţinut moderat de potasiu sunt recomandate marii majorităţi, pentru a asigura un echilibru în planul de nutriţie. În categoria acestor alimente intră sucul natural de mere, sparanghelul, sfecla, broccoli, morcovii, cireşele, porumbul, vinetele, fasolea verde, ciupercile proaspete, ceapa, ananasul, fructele de pădure şi pepenele roşu.
Există însă şi alimente ce conţin cantităţi mici de potasiu, acestea fiind recomandate persoanelor cărora medicii le-au impus un regim alimentar sărac în potasiu. Printre aceste alimente se numără merele, ardeiul gras, varza, castraveţii, strugurii, ciupercile şi prunele.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Potasiul în alimentaţie.
 Vizualizări articol: 416 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 1 vot
Potasiul în alimentaţie5.051

Iulius Mall Suceava
Denis
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Optik Tataru Suceava Centru Nicolae Balcescu 8 Tel 0730880866
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Elia Studio - Salon de infrumusetare
Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei