„Prima condiţie pe care aş impune-o ar fi respectarea cu stricteţe a regimului unităţii şcolare între care se face schimbul. Este vorba de schimb între liceu-liceu, colegiu-colegiu sau gimnaziu-gimnaziu. A doua condiţie ar fi respectarea regimului de mediu, municipiu-municipiu, oraş-oraş, rural-rural, şi a treia condiţie care, este şi cea mai importantă, ar fi ca în momentul în care se solicită schimbul a două catedre, durata de existenţă a postului respectiv să fie de cel puţin patru ani”, a explicat Iordache.
El a arătat că, în prezent, în sistemul de învăţământ se practică schimbul de catedre între profesori aflaţi în prag de pensionare şi colegi mai tineri, astfel încât unii să ajungă acolo unde îşi doresc, schimb pe care îl consideră ineficient pentru sistem „şi mai ales pentru profesionalismul cadrelor didactice, care, în acest fel, ocolesc examenul de titularizare pe post”.
Iordache consideră că, dacă nu vor fi introduse condiţiile pe care le-a enumerat, schimbul de catedre ar putea deveni „generator de afaceri”.
Admitere în clasa a noua
Pe de altă parte, profesorul Iordache s-a declarat un adept al introducerii admiterii în clasa a noua şi scoaterea ca mijloc de evaluare a testelor care se susţin în clasele a şaptea şi a opta.
„După părerea mea, şi nu numai, testele de evaluare sunt mijloace de stres pentru elevi şi părinţi. S-au scos examenele de admitere în clasa a noua pe motiv că elevii erau mult prea tineri pentru a putea fi supuşi la un asemenea stres al examenului. Examenul se dădea la finalul clasei a opta, iar stresul era o singură dată. În momentul acesta elevii sunt supuşi la stres în fiecare semestru, la matematică, română, istorie, geografie. Trebuie descentralizată odată pentru totdeauna admiterea la licee, să se facă într-o singură lucrare, care să fie dată la nivelul fiecărei şcoli. Şcoala să fixeze disciplinele la care să se dea examenul, iar Inspectoratul Şcolar să fie supervizorul care veghează la asigurarea legalităţii”, a spus Iordache.