Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
marţi, 29 ian 2013 - Anul XVIII, nr. 22 (5229)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9765 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6373 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Temele şi asumarea consecinţelor

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Auzim de multe ori părinţi care se plâng de copilul lor: "Nu vrea să înveţe / Nu-i mai ajunge timpul de joacă / Nu-şi face temele până nu ajung acasă / Nu este deloc conştiincios ..."

Bineînţeles, aceste afirmaţii pot descrie o problemă, dar tratată cu atenţie de la început este posibil să poată fi evitată.

Vorbim de şcolarii mici care în mod normal nu conştientizează necesitatea învăţării ritmice şi în nici un caz nu ar alege să înveţe în defavoarea unui joc.

Deşi nu poate fi o sugestie universală, sunt situaţii în care ajută exemplul următor:

Băieţelul a ieşit la joacă. I s-a amintit că are teme, i s-a dat oră de întoarcere, dar ... vine acasă destul de târziu.

În această situaţie o parte dintre părinţi vor avea următoarele reacţii:

- ceartă copilul, îi reproşează, se enervează şi îl pun la lucru imediat ce intră în casă;

- pentru că este târziu şi nu se poate concentra îi "dictează" tema ca să fie făcută, sau mai rău, o scrie un părinte;

- dacă tot nu reuşesc, vor scrie un bilet pentru învăţătoare prin care "scuză" copilul cu motive inventate;

- în cel mai rău caz îi iau scutire medicală pentru a doua zi.

Are sens să analizam ce lecţie a primit copilul? Să amintim doar că a învăţat să se sustragă, să fugă de răspundere, să mintă... Este posibil să persevereze în tratarea sarcinilor şcolare în acest mod.

Să privim şi un alt scenariu:

- este ora de somn/de masă, deci programul continuă după regulile casei; părinţii nu-i mai permit copilului să studieze la acea oră;

- îl lasă să meargă la şcoală nepregătit pentru a înfrunta singur jena, emoţiile şi eventualul calificativ meritat;

- comunică cu cadrul didactic pentru a cunoaşte reacţia copilului deoarece nu este de dorit ca această situaţie să se repete (dacă copilul nu-şi schimba atitudinea trebuie găsită metoda potrivită)

De cele mai multe ori însă copilul percepe această lecţie la adevărata ei valoare şi începe să se responsabilizeze. "După faptă şi răsplată" devin cuvinte care vor avea un sens puternic pentru el, dobândit prin experienţă.

www.problemele-copilului-meu.ro 

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Temele şi asumarea consecinţelor.
 Vizualizări articol: 2224 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 2 voturi
Temele şi asumarea consecinţelor5.052

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei