TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
 
joi, 26 nov 2020 - Anul XXV, nr. 279 (7584)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,8737 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,0172 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Shopping City Suceava
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

PRO SĂNĂTATE

Exerciții pentru sănătatea plămânilor și creșterea imunității (II)

Edward Stanley, fost prim-ministru al Regatului Unit al Marii Britanii, spunea în anul 1852 că „Cei ce zic că nu au timp să facă exerciții pentru un corp mai sănătos cu siguranță mai târziu vor avea timp pentru boală.‘‘  

Vă prezentăm în continuare un set de 7 exerciții din medicina tradițională chineză ce pot fi utilizate cu succes în această perioadă în care apar tot felul de probleme și afecțiuni respiratorii.

1. Exercițiu pentru diminuarea tusei

Stăm în picioare și relaxăm tot corpul. Inspirăm adânc și încet pe nas, întorcând ușor capul spre stânga. Ne ținem un timp respirația și apoi, cu privirea înainte, expirăm încet. Inspirăm adânc și încet pe nas, întorcând trunchiul spre spate. Ne ținem un timp respirația și apoi privim în spate înainte de a expira încet. Revenim la poziția inițială înainte de a repeta mișcarea menționată mai sus, în direcția opusă. Repetăm întoarcerea spre stânga și spre dreapta de 6 ori.

2. Exercițiu de expirație prin simularea tusei

Din poziția șezând relaxăm corpul. Inspirăm adânc și încet pe nas înainte de a ne ținem un timp respirația. Tușim, astfel încât aerul să urce prin piept și să iasă cu putere prin gât. Expirăm după ce am tușit. Repetăm mișcările de 12 sau de 24 de ori. Practicăm exercițiul o dată dimineața și o dată seara.

3. Exercițiu de reglare a respirației pentru a induce transpirația

Din poziția șezând relaxăm corpul. Golim mintea de orice gând și închidem ușor ochii. Inspirăm adânc și încet pe nas și ne ținem respirația cât mai mult timp posibil, apoi expirăm încet. Practicăm acest exercițiu până când începem să transpirăm.

4. Exercițiu de întărire a imunității și prevenirea gripei

Se poate face atât din poziția șezând, cât și stând în picioare. Relaxăm tot corpul. Frecăm mâinile până se încălzesc. Ne masăm fața de 36 de ori cu mâinile încălzite. Apoi ne trecem degetele prin păr, ca și cum ne-am pieptăna, din față în spate și lateral, de 64 de ori, până când ne simțim scalpul încins. Apoi frecăm fiecare talpă cu mâinile de 64 de ori. La sfârșit, ne frecăm pe piept, pe abdomen și în regiunea lombară până le simțim încălzite.

5. Exercițiu de presopunctură a palmelor pentru tuse convulsivă

Stăm în picioare și ne relaxăm tot corpul.

Ridicăm mâna stângă, ținând-o în față, cu palma în sus. Apăsăm centrul palmei stângi de 64 de ori cu degetul mare de la mâna dreaptă, apoi lăsăm în jos mâna stângă. Ridicăm mâna dreaptă cu palma în sus. Apăsăm centrul palmei drepte de 64 de ori cu degetul mare de la mâna stângă.

6. Exercițiu de reglare a respirației pentru a scădea febra și elimina durerile de spate

Stăm în poziția culcat pe burtă, fără pernă. Întindem picioarele, cu tălpile alăturate. Așezăm brațele pe lângă corp și ținem gura aproape închisă. Respirăm adânc și încet pe nas. O inspirație și o expirație alcătuiesc un ciclu. Repetăm acest ciclu de 64 de ori. Vizualizăm cum aerul inspirat coboară în abdomenul inferior când inspirăm și iese prin glandele sudoripare când expirăm.

7. Masajul sternului și lovirea pieptului în dreptul timusului

Strângem degetele mâinii stângi în pumn, ținând degetul mare în exterior, și frecăm apăsat zona sternului, în sus și în jos, cu al doilea rând de articulații ale degetelor, deasupra inimii.

Apoi lovim ritmic centrul pieptului cu primul rând de articulații ale degetelor, cu 2-3 cm mai sus de inimă, unde este situat timusul. Timusul reacționează cel mai bine la un anumit ritm specific, compus dintr-o lovitură mai puternică, urmată de alte două mai ușoare: unu-doi-trei, unu-doi-trei, unu-doi-trei.

Timusul este glanda principală a sistemului imunitar, iar la majoritatea adulților se micșorează, ajungând de la mărimea unei nuci la mărimea unui bob de mazăre la vârsta de 40 de ani. Lovirea pieptului stimulează intens și direct glanda timus, amplificând rapid răspunsul imun; o putem practica în acest scop oricând ne simțiți bolnavi. Practicată zilnic, lovirea pieptului determină treptat mărirea timusului și funcționarea lui mai eficientă, îmbunătățind imunitatea și rezistența generală ale organismului. În plus, lovirea ritmică în trei timpi – o lovitură mai puternică și două mai ușoare – aplicată în centrul pieptului elimină blocajele și stimulează curgerea energiei prin cele 12 canale ale sistemului energetic asociate organelor. Le putem aplica oricând, oriunde, pentru a stimula și pentru a reechilibra întregul sistem energetic.

Psiholog Mihai Moisoiu

Tel. 0753937223
www.mihaimoisoiu.ro
E-mail: mmmoisoiu@gmail.com
În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Exerciții pentru sănătatea plămânilor și creșterea imunității (II).
 Vizualizări articol: 3111 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 4.82/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 4.8 din 68 voturi
Exerciții pentru sănătatea plămânilor și creșterea imunității (II)4.8568

Facos Suceava
Iulius Mall Suceava
MedClinic
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Autentificaţi-vă pentru a posta comentarii!
Remember
Am uitat parola Înregistrare

Monitorul doreşte ca acest site să fie un spaţiu al discuţiilor civilizate, al comentariilor de bun simţ.
Din acest motiv, cei care postează comentarii la articole trebuie să respecte următoarele reguli:

1. Să se refere doar la articolul la care postează comentarii.
2. Să folosească un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legătura cu textul.
4. Username-ul să nu fie nume de personalităţi ale vieţii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greşeli, incoerenţă, lipsă de documentare etc.

Nerespectarea regulilor menţionate mai sus va duce la ştergerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinţă interdicţia accesului la această facilitate a site-ului.



Toyota - Noul Yaris Hybrid
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Elia Studio - Salon de infrumusetare
Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei