Distribution Magi

sâmbătă, 9 mar 2013 - Anul XVIII, nr. 56 (5263)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9763 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6386 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook

Daca maine ar avea loc alegerile locale pentru functia de primar al municipiului Suceava, pe cine ati vota?

Marian Andronache – Alianța Dreapta Unită
Cătălin Axinte - AUR
Lucian Harșovschi – PNL
Andrei Neșculescu – S.O.S.
Vasile Rîmbu – PSD
Teodora Munteanu - independent

Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   6 imagini |   ø fişiere video

Jurnal de drum

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Vineri, 1 martie 2013, a început aventura “Fălticeni - Gibraltar, 4.000 de km la pas prin Europa”, în cadrul căreia fălticenenii Călin Dănilă şi Ioan Cojocaru, membri ai Academiei de Aventură “Pământul Viu”, au plecat pe jos spre Gibraltar.

După o săptămână de mers pe jos, cei doi au parcurs puţin peste 300 de kilometri, vineri seara ajungând la Cluj.

Călin Dănilă ne-a spus: “Ne-am propus să mergem în jur 40 de kilometri pe zi, primele zile am mers sub 40 de km, am mers 38 de kilometri până la Gura Humorului, 36 km până la Câmpulung, apoi 40 km până la Vatra Dornei, 43 km până la Tihuţa, 45 km până la Bistriţa, iarăşi 40 până aproape de Beclean. Joi seară ne-am cazat la o pensiune la ieşire din Gherla, vineri parcurgem 44 de kilometri până la Cluj. Tot aici avem şi prima întâlnire cu membrii Clubului Rotary, în cadrul căreia vom face schimb de fanioane şi vom povesti cum a fost drumul până aici. A doua întâlnire cu cei de la Rotary va fi la Oradea, unde vom primi tricouri, şepci şi probabil pelerine de ploaie”.

Până acum traseul nu le-a creat probleme celor doi temerari

Singura problemă a fost doar suprafaţa dură pe care au de mers. Drumul până la Cluj a fost cu dureri de umeri, tălpi, coaste şi articulaţii. Ionel a avut joi seara ceva probleme cu nişte băşici la picioare, dar s-au rezolvat până vineri dimineaţă prin metode învăţate de Călin în armată. Oboseala a fost resimţită mai ales în zilele în care au depăşit 40 de kilometri, fiind necesare şi mai multe pauze pe traseu.

“Pe Mestecăniş a bătut vântul foarte tare, pe Tihuţa a fost foarte frig, dar timpul a ţinut cu noi, am prins o panoramă foarte frumoasă asupra munţilor Rodnei, Călimanilor, pasului Tihuţa”, ne-a declarat Călin. La rândul său, Ioan Cojocaru a precizat că în timp ce urcau pasul Tihuţa şi-au dat seama că sunt foarte încărcaţi. “Facem un scurt inventar al lucrurilor la care am putea renunţa, gândindu-ne că pe tot parcursul călătoriei ne vor îngreuna mult înaintarea şi ne hotărâm ca după Cluj să schimbăm sacii de dormit de iarnă cu cei de vară şi să renunţăm la două flanele, mănuşi, căciulile de rezervă şi la o pereche de colanţi”.

Nici drumul de la Bistriţa la Beclean nu a fost unul uşor. Aşa cum menţionează cei doi în jurnalul expediţiei postat pe www.pamantulviu.ro: “Dimineaţa ne dor coastele, umerii, tălpile. Ne târâm vreo 17 km şi dormim laţi două ore într-un câmp. Nu auzim maşinile, dar în final ne trezeşte o muscă. Ne luăm rucsacurile în spate şi împingem în reluare Dromaderul. Nu ne vorbim ore întregi. În apropiere de Beclean ne mai revenim şi fără să ne dăm seama creştem ritmul. Ajungem pe întuneric la pensiunea Brădet, unde ne cazăm prin bunăvoinţa domnului primar al oraşului Beclean”.

“Greul abia acum începe”

Călin şi Ioan cred că traseul mai dificil va fi în zona sudică a Ungariei, care nu este o zonă turistică şi va fi mai greu de găsit pensiuni sau campinguri unde să pună corturile în legalitate. Aceeaşi problemă o vor întâmpina şi în restul ţărilor pe care le vor parcurge, Slovenia, Italia, Franţa, Spania, dar traseul este prin zone turistice şi va fi mai uşor de campat, cu toate că preţurile sunt destul de ridicate pentru amplasarea unui cort.

Pentru a parcurge cei 3.700 de kilometri care au mai rămas, cei doi fălticeneni spun că vor schimba mai multe perechi de încălţări, dar speră ca anvelopele atelajului cu care au plecat, numit iniţial “trocarici” şi “botezat” pe traseu în “dromader”, să ţină.

Despre planuri pentru zilele următoare cei doi nu spun nimic, pentru că pot apărea probleme din cauza vremii sau din punct de vedere medical. “Seara ne facem programul doar pentru ziua următoare. Chiar şi aşa mai apar mici schimbări pe parcursul zilei. Ne-am propus să mergem numai ziua, dar la Tihuţa şi la Gherla am ajuns noaptea. Fiind un proiect foarte greu, în care nici noi nu ştim ce ne aşteaptă în ziua următoare, la tot pasul este neprevăzutul, pot apărea mici necorelări cu ce ne-am propus cu o seara înainte. Mergem cu entuziasm, cu încredere spre Gibraltar”.

Despre expediţia celor doi ştie toată ţara

După cum am aflat chiar de la ei, primesc mâncare, apă, ceai, dulciuri de la cei care îi întâlnesc pe drum chiar şi după ce au ieşit din judeţul Suceava. La Gherla au fost întâmpinaţi de o televiziune locală pentru un interviu, iar jurnaliştii din Arad sunt interesaţi de sosirea lor.

„Joi am mâncat la Casa de Piatră, în Dej, şi după jumătate de oră ne-a ajuns patronul din urmă şi ne-a dat banii înapoi. Ne-a spus că vrea să facă un afiş mare pe care să-l pună în restaurant cu această expediţie”, a declarat Călin Dănilă.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului “Fălticeni - Gibraltar, 4.000 de km la pas prin Europa”, la o săptămână după start.
 Vizualizări articol: 2451 |
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 8 voturi
“Fălticeni - Gibraltar, 4.000 de km la pas prin Europa”, la o săptămână după start5.058