Google
SHOPPING CITY SUCEAVA - Masha si Ursul
SHOPPING CITY SUCEAVA - Masha si Ursul
SHOPPING CITY SUCEAVA - Masha si Ursul
 
joi, 13 ian 2011 - Anul XVI, nr. 9 (4607)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,6485 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,0861 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe Google+ Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |  Trimite pe Yahoo MessengerMessenger |   6 imagini |   ø fişiere video

Probleme

Cozi interminabile la Casa de Asigurări de Sănătate, după ce unul dintre servere a cedat

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Aglomeraţie de nedescris la Casa de Asigurări de Sănătate Suceava, ieri, după ce unul dintre serverele centrale a cedat, ducând la formarea de cozi interminabile în faţa ghişeelor. Peste 200 de persoane care doreau să-şi achite contribuţiile sau să obţină adeverinţe de asigurat pentru medicul de familie sau internarea în spital au aşteptat ore în şir, întrucât sistemul informatic unic integrat (SIUI) s-a blocat. Pentru că softul nu mai mergea, activitatea tuturor caselor de asigurări de sănătate din ţară a fost parţial sau complet paralizată. La Suceava, ieri după-amiază, responsabilii instituţiei nu ştiau motivele defecţiunii şi nici când va fi remediată problema.

 

„Am venit de la 40 de kilometri, n-am mâncat azi nimic, dacă plec, pierd rândul”

Situaţia i-a nemulţumit profund pe sucevenii veniţi să-şi plătească dările la Sănătate sau să obţină adeverinţele care le atestă calitatea de asigurat. „Sunt cu inima, trebuie să merg la Tg. Mureş, la operaţie, şi nu pot să stau aici ore întregi”, s-a plâns Rodica Podaru, de 54 ani. „Stau de la 10 dimineaţa, am venit să plătesc pentru fiul meu. Sunt pensionar şi bolnav. Mă doare ficatul şi toate alea, stau de atâtea ore aici. Am venit de la 40 de kilometri, n-am mâncat azi nimic, dacă plec pierd rândul. Nu este corect. În spital dacă te duci nu găseşti nimic, cumperi totul. Aici nici măcar nu ai cu cine să vorbeşti. E corect aşa?”, se întreba Vasile Alupoaie.

„Sunt din Rădăuţi, am soţul bolnav, e în pat, operat, şi trebuie să-i plătesc asigurarea. De dimineaţă aştept, eu când mai ajung acasă? Am stat la două cozi, iar dacă nu duc chitanţa trebuie să plătesc spitalul, 1.200 de lei. De unde să-i scot?”, a mărturisit Valeria Dumitrescu.

 

„Este ruşinos pentru cei care conduc această instituţie”

Oamenii au reclamat că responsabilii instituţiei nu au făcut nimic pentru a fluidiza activitatea, organizând eventual noi ghişee sau suplimentând numărul de personal de la casierie, până la rezolvarea problemelor informatice, mai ales că angajata care încasează banii are mâna în ghips şi mişcările îngreunate din cauza acestei probleme de sănătate. „Mi se pare ceva strigător la cer. Este ruşinos pentru cei care conduc această instituţie. Ar trebui să găsească soluţii pentru situaţiile de criză, de aia sunt puşi pe funcţii”, a spus Sandra Murgea, în vârstă de 49 ani.

„Întotdeauna e la fel, nu doar acum, când nu mai merg calculatoarele. Ei la ora trei după-amiază termină programul, cheamă intervenţiile şi te dau afară. Eu am venit să dau bani, nu să iau. Cum îmi plătesc eu asigurările, să-şi facă şi ei treaba”, a precizat Mihai Hoidrag.

Purtătorul de cuvânt al Casei de Asigurări de Sănătate Suceava, Anda Sălăgean, a explicat ieri că există disfuncţionalităţi la un server de la Bucureşti, la nivelul sistemului informatic unic integrat, arătând căproblemele au apărut la eliberarea adeverinţelor de asigurat, care nu pot fi emise decât prin SIUI. „Fiecare caz în parte a fost tratat separat, în sensul că oamenilor li s-a explicat că de la data la care expiră adeverinţa sunt asiguraţi încă trei luni prin efectul legii. Ca atare, au fost rugaţi să revină ulterior, când se va debloca sistemul informatic”, a spus responsabilul de relaţiile cu presa al CAS Suceava.

 

Programul de lucru cu publicul a fost ieri prelungit pentru cei veniţi să-şi plătească dările

Anda Sălăgean a declarat că nu ştie care sunt motivele defecţiunii sau când va fi remediată problema, dar a precizat că activitatea de încasare a contribuţiilor continuă, iar programul instituţiei va fi prelungit atâta timp cât este nevoie. „Noi încasăm într-un program informatic compatibil cu SIUI-ul şi ulterior o să transferăm datele în vechiul program, tocmai ca să nu blocăm activitatea de încasare. Sunt cel puţin două sute de persoane care vin zilnic aici să-şi plătească contribuţiile la Sănătate, iar ca să nu paralizăm activitatea am ales varianta asta. Este început de an şi este oricum foarte aglomerat. Programul cu publicul este de la 9.00 la 15.00, dar se va prelungi până când se va încasa de la toată lumea, nu vom lăsa oamenii cu dispoziţii emise şi neîncasate”, a spus purtătorul de cuvânt al CAS Suceava.

 

Preşedintele CNAS a anunţat că activitatea caselor de asigurări de sănătate se suspendă până luni

Anda Sălăgean a adăugat că angajata de la casierie care are mâna ruptă a fost ajutată să-şi facă treaba de directorul economic al instituţiei, care s-a mutat în biroul ei după ce serverul a cedat. Ea a ţinut să precizeze că, din motive de securitate şi gestiune, nu se pot organiza noi ghişee la care lumea să-şi plătească dările.

Ieri, preşedintele CNAS, Lucian Duţă, a anunţat că pentru remedierea problemelor apărute la sistemul SIUI activitatea caselor de asigurări de sănătate din ţară a fost suspendată până luni. La Suceava, ieri după-amiază, încă nu sosise nici o adresă în acest sens.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Cozi interminabile la Casa de Asigurări de Sănătate, după ce unul dintre servere a cedat.
 Vizualizări articol: 572 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 3 voturi
Cozi interminabile la Casa de Asigurări de Sănătate, după ce unul dintre servere a cedat5.053

Iulius Mall Suceava
AnnaCori
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Nu alimentati OMV si Petrom! trimis de
(13 ian 2011, 11:52:24
Am primit un mesaj pe mail prin care ni se solicita sa nu alimentam incepand de azi de la OMV si Petrom. Este vorba despre o actiune la nivel national. Am vrut sa dau copy-paste, dar se pare ca nu merge sau nu se vrea sa mearga! Oricum ideea pe scurt, din ce am inteles eu, fara masina si permis este ca daca suntem uniti si nu alimentam de la OMV si Petrom ce-i mai mari dictatori de preturi din Ro acestia vor fi nevoiti sa dea preturile in jos. Sa alimentam de la altii, dar nu de la OMV si Petrom. De ce s-a ales OMV ? Pentru ca ei au cumparat pe 2 lei tot petrolul din subsolul tarii si ni-l vand noua la un pret de monopol!
1.1  RE: Nu alimentati OMV si Petrom! trimis de
(13 ian 2011, 21:05:21
Eu eram client fidel OMV / Petrom. Dar de cand a inceput sa circule acest mesaj refuz sa mai alimentez de acolo. Faceti la fel cu totii !!!
2.   SIUI trimis de
(13 ian 2011, 11:59:18
O "vrajeala" de program care oricum exista de mai bine de 1 an jumate sau chiar mai bine si care este gandit atat de bine incat este plin de bug-uri. Este opera SIVECO, eterna firma PSD-ista abonata la contractele statului, indiferent de culoarea politica a conducerii (ceea ce demonstreaza ca, atunci cand e vorba de bani, politica trece pe planul doi).
Cine are curiozitatea, sa intre pe pagina dedicata acestui program si, in special, pe forum, sa vada cate probleme exista si de ce natura sunt. Te apuca rasul si plansul cand iti dai seama ca se pompeaza carute de bani pentru nimic.

Oricum distractia de-abia a inceput, stati sa vedeti ce urmeaza. Iarasi grav este ca nimeni nu se gandeste la un plan concret de functionare in caz ca pica software-ul (cazul de fata) si iar ne trezim ca cei responsabili dau din colt in colt nestiind ce sa faca.

Romania, plai de jale si de dor.
3.   VRAJEALA SI NESIMTIRE trimis de
(13 ian 2011, 19:49:30
La CASA DE ASIGURARI DE SANATATE SUCEAVA ...SUNT MEREU COZI INTERMINABILE SI CU NESIMTIRE NU SE IA NICI O MASURA.NU SE FACE NIMIC PT A SE FLUIDIZA ACTIVITATEA ORGANIZAND NOI GHISEE SI SUPLIMENTAND NR DE CASIERE.SPUNE O VORBA OMUL GOSPODAR "CAUTA MIJLOACE " IAR CEL NEPRICEPUT
(zic asa ca sa nu folosesc un termen mai dur} - cauta scuze.CHESTIA CU:"NU SE POT ORGANIZA NOI GHISEE DIN MOTIVE DE SECURITATE SI GESTIUNE... E VRAJEALA DE DOI BANI...LUMEA ELECTRONICII SI A CALCULATOARELOR PERMITE EFECTUAREA UNOR "OPERATIUNI "ATAT DE COMPILCATE INCAT SIMPLA PLATIRE A ACESTOR DARI...CATRE CASA DE ASIGURARI CU MAI MULTE GHISEE AR FI UN NIMIC ' RAPORTAT LA CEEA CE POATE FACE UN PROGRAM IMFORMATIC CAPABIL....
3.1  RE: VRAJEALA SI NESIMTIRE trimis de
(14 ian 2011, 00:36:44
Bine spus - un program informatic capabil. Dar nu e si cazul SIUI.
4.   Re;Vrajeala trimis de
(14 ian 2011, 10:44:44
Pentru un program informatic capabil aceasta institutie de furat bani ar trebui sa aiba si o conducere capabila.Au un anunt important Va rog nu deranjati.pus pt.fraierii care stau la cozi interminabile,nu numai acum ci tot timpul.

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Elia Studio - Salon de infrumusetare
Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei