Distribution Magi

marţi, 25 mai 2010 - Anul XV, nr. 120 (4411)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9763 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6386 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Preotul şi maicile acuzate:

„Nu s-a furat nimic din mănăstire”

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

După scandalul de săptămâna trecută, când fostul senator PRM Gheorghe Acatrinei a venit însoţit de trei bodyguarzi, să pună lacătele pe mănăstirea din  satul Catrinari, comuna Panaci, pe care a ctitorit-o împreună cu soţia sa, Stela Acatrinei, şi să-i evacueze pe preot şi pe măicuţe, lucrurile par a se fi liniştit la complexul monahal ridicat pe muntele Păltiniş, la altitudinea de 1.426 metri.

Constantin Tanef, stareţul mănăstirii de la Catrinari, cunoscut drept părintele Haralambie, care, iniţial, contactat telefonic de reporterii “Monitorului”, a refuzat să facă comentarii cu privire la acuzaţiile grave ce îi erau aduse, ne-a sunat duminică după-amiază, dorind să facă câteva precizări referitor la întreaga poveste cu feţe bisericeşte reclamate la poliţie şi supravegheate de bodyguarzi.

“Spovedania” preotului

Preotul Haralambie ne-a declarat că totul a fost o confuzie a soţilor Acatrinei, care, de altfel, la sfârşitul săptămânii trecute, şi-au dat seama că au greşit şi şi-au cerut iertare.

“După ce-am primit înştiinţare că trebuie să părăsim mănăstirea (n.r. - de la asociaţia condusă de Gheorghe Acatrinei), de frică ca Sfântul lăcaş să nu fie prădat, am scos lucrurile de valoare şi le-am mutat, o parte în Sfântul Altar şi o parte în podul bisericii. Lănţişorul de aur, care nu e de 300-400 de grame, aşa cum s-a spus, şi celelalte bijuterii de pe icoana Maicii Domnului le-am pus într-un recipient de sticlă în Sântul Altar. Eu am adus nişte pictori să picteze biserica şi a trebuie să scoatem din Sf. Altar şi din biserică o parte dintre icoane, să facem schela pentru pictură. Deci, lucrurile nu au fost scoase din mănăstire, nu au fost duse nicăieri... lucrurile sunt toate în mănăstire. Nu s-a furat nimic din mănăstire. Referitor la cuptorul electric, oamenii care l-au cumpărat şi ni l-au donat, aflând că noi trebuie să plecăm din mănăstire, l-au dus înapoi la Cluj, de unde l-au luat”, ne-a explicat telefonic stareţul mănăstirii de la Catrinari.

“Au spus că a fost o greşeală, o ispită a Satanei”

Părintele Haralambie ne-a mărturisit că, duminică dimineaţă, la mănăstire au venit Stela şi Gheorghe Acatrinei şi au stat de vorbă.

„Şi eu mi-am cerut iertare de la ei şi ei şi-au cerut iertare de la mine. Au spus că a fost o greşeală, o ispită a Satanei, şi ne-am înţeles să nu mai fie ceartă şi discordie... Şi, bineînţeles că în condiţiile astea de amabilitate şi de dragoste duhovnicească ne-am despărţit...Ne-am împăcat unul cu altul”, a mai spus stareţul mănăstirii ctitorite de soţii Acatrinei şi sfinţită acum aproximativ trei ani.

Dacă neînţelegerile dintre părintele Haralambie şi familia Acatrinei s-au rezolvat, rămâne însă problema proprietarului mănăstirii şi a bunurilor acesteia.

Odată cu sfinţirea complexului monahal, susţin feţele bisericeşti, mănăstirea a intrat în proprietate Arhiepiscopiei Sucevei şi Rădăuţilor, potrivit statutului Bisericii Ortodoxe Române.

De cealaltă parte, însă, fostul senator PRM în perioada 1996-2000 susţine că mănăstirea aparţine asociaţiei pe care o conduce şi, numai când aceasta se va desfiinţa, patrimoniul lăcaşului de cult va trece în proprietatea eparhiei pe teritoriul căreia se află.

Această problemă, din informaţiile noastre, face obiectul unui proces civil înregistrat pe rolul instanţelor de judecată sucevene.

„Ei (n.r. - soţii Acatrinei) oricând pot să vină în Sfânta Mănăstire, au două camere, pentru cinstea, dragostea şi jertfa lor cu care au ridicat acest lăcaş, îi primesc cu toată dragostea, dar în calitate de ctitori şi credincioşi”, a precizat părintele Haralambie.

“Maicile şi preotul au prădat mănăstirea”

În urmă cu o săptămână, preşedintele PRM Suceava a mers la mănăstirea din Catrinari, însoţit de trei bodyguarzi, fiind acuzat că a încercat să-i evacueze pe preot şi cele cinci măicuţe.

“Maicile şi preotul au prădat mănăstirea. (...) Au luat bunuri de jumătate de miliard de lei vechi, icoane aurite, argintate, coroane, produse alimentare, veselă, cazarmament. (...) Au luat până şi lanţul de aur, de vreo 300-400 de grame, de la gâtul Maicii Domnului”, tuna şi fulgera pe atunci fostul senator Gheorghe Acatrinei.

La faţa locului a fost solicitată şi prezenţa poliţiei, preşedintele PRM Suceava susţinând că a depus plângere împotriva preotului Haralambie pentru furt.

Fostul demnitar declara de asemenea că va rămâne la mănăstire cu tot cu bodyguarzi, aceştia din urmă supraveghind lăcaşul de cult, să nu fie furate şi alte bunuri.

Am încercat să-l contactăm din nou, ieri, pe fostul senator Acatrinei, însă acesta nu ne-a mai răspuns.

Nu am aflat nici dacă soţii Acatrinei şi-au retras plângerea de la poliţie şi, într-adevăr, au renunţat la acuzaţii.

De cealaltă parte, preotul Haralambie susţine că nu a depus nici o plângere împotriva ctitorilor complexului monahal de la Catrinari.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului „Nu s-a furat nimic din mănăstire”.