TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
 
miercuri, 2 sep 2009 - Anul XIV, nr. 205 (4191)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9212 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,1382 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Shopping City Suceava
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Fără perspectivă

Un kilometru din centura cu o bandă pe sens a Sucevei costă 4,79 milioane de euro

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Şoseaua de centură a municipiului Suceava, începută cu multe poticneli, va fi, odată finalizată, un fel de drum judeţean fără nici o legătură cu traficul preconizat chiar de studiul de fezabilitate, realizat de firma Consitrans SRL Bucucureşti şi plătit de Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi, în 2006, cu 146.379,21 lei (fără TVA), reprezentând 42.269,48 euro (fără TVA).
Conform acestui studiu, disponibil pe site-ul companiei, dimensionarea sistemului rutier s-a făcut pentru vehiculul cu sarcina pe osie de 11,5 tone, la un trafic de perspectivă de 15 ani pentru sistem rutier elastic şi de 30 ani pentru sistem rutier rigid. Anul de dare în folosinţă a investiţiei este considerat 2010.
„Conform traficului de perspectivă, clasa tehnică pentru acest drum este III (intens) în anul 2025 şi I (foarte intens) pentru anul 2040, respectiv este necesar ca drumul să aibă patru benzi în
primul caz şi să fie autostradă în cazul celui de al doilea”, se arată în studiul de fezabilitate. Din cele patru benzi au rămas doar două, câte una pe sens. Consitrans semnalează că, la acea vreme, suprafaţa de teren pe care se dezvoltă viitorul traseu se afla în folosinţă agricolă,
„dar sunt şi zone aflate la limita construcţiilor de locuinţe”.
În ciuda acestui fapt, din 2006 şi până în luna decembrie a anului trecut nimeni de la Compania Naţională de Drumuri, beneficiarul investiţiei, nu i-a întrebat pe primarii localităţilor traversate de varianta ocolitoare câte autorizaţii de construcţii au dat pe traseu şi nici nu li s-a solicitat să sisteze eliberarea autorizaţiilor.

 

Carosabilul centurii va avea o lăţime de şapte metri

„Traseul parcurge o zonă cu alunecări de teren pronunţate, iar o altă problemă este sensibilitatea terenurilor la îngheţ-dezgheţ, precum şi nivelul apelor subterane, ştiind că zilele cu îngheţ la sol sunt mai numeroase decât în alte zone. De-a lungul traseului se întâlnesc pârâuri cu aport permanent de apă situate pe văi, în terenuri instabile care pot produce instabilităţi ale terenurilor necorespunzătoare”, se mai arată în SF.
În aceste condiţii, tot Consitrans elaborează proiectul în baza căruia s-a obţinut autorizaţia de construire pentru o şosea de centură care costă 63,341 milioane de euro, din care partea de construcţii-montaj este de 53,151 milioane de euro. La o lungime totală de 13,2 km, reiese că un kilometru de şosea de centură cu o bandă pe sens costă 4,49 milioane de euro. Lăţimea părţii carosabile va fi de 2x3,50 metri, vor fi trei viaducte de 930 de metri, şase poduri de 404 metri şi şapte pasaje de 238 metri. Lucrările de consolidare propuse sunt, conform avizului dat de Inspectoratul de Stat în Construcţii, asanarea taluzelor şi a corpului terasamentelor, susţinerea terasamentelor şi lucrări de protecţie a taluzelor. De asemenea, mai trebuie executate lucrări hidrotehnice şi lucrări de colectare şi evacuare a apelor meteorice.
Mai trebuie spus că, deşi toată corespondenţa pentru avizarea investiţiei a fost purtată de Cositrans Bucureşti, în calitate de proiectant, pe panoul de la inaugurare este trecută firma Viacons Iaşi, ca proiectant general. Studiul de fezabilitate realizat de Cositrans în 2006 propune interzicerea subcontractării.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Un kilometru din centura cu o bandă pe sens a Sucevei costă 4,79 milioane de euro.
 Vizualizări articol: 511 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 6 voturi
Un kilometru din centura cu o bandă pe sens a Sucevei costă 4,79 milioane de euro5.056

Facos Suceava
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Ceausescu asa a construit! trimis de
( 2 sep 2009, 11:54:00
Pai mai degraba nu mai faceti centura daca o faceti doar ca sa mai aveti ce trece in palamares ca realizare a politicului.Asa a construit si Ceausescu,a facut strazi inguste ,fara sa se gandeasca ca lumea va evolua si traficul va fi tot mai intens si mai aglomerat! Centura fiecarui oras trebuie facut pe doua benzi pe sens(tip autostrada) si de o calitate superioara ,respectanduse studiul de fezabilitate si cel de trafic ! Lasati furatu din bani statului si faceti centura cum trebuie.Campania electoralaalui Base sa si=o fac el din salariu lui de 7000 de lei care il are!
2.   La naiba cu Pogea trimis de
( 2 sep 2009, 12:55:12
5 mil de euro km pe un sens. UITE FRATILOR DE CE NE TRIMITE 10 ZILE IN CONCEDIU FARA PLATA. POGEA SI AI LUI . NU LE MAI AJUNGE. HOTILOR1
3.   Expertiza trimis de
( 2 sep 2009, 13:15:01
Este foarte corect studiul facut de acea firma si asta ne arata clar cum nu s-au facut ultimele lucrari mari respectandu-se vreun studiu initial,ci dupa ureche(nu Grigore)Calea Obcini-pasarela Scheia a avut parte de acel studiu?Pt ca la prima ploaie sanatoasa nivelul apei era de jumatate de metru?!Afost prevazut vreun canal corect de evacuare a apei pluviale?In zona Ilisesti alunecarile de teren isi vad linistite de treaba,nu le-au deranjat cu nimic marii constrictori(constructori?)de plaje din Bucovina.Va intreb,daca poate cineva sa-mi spuna de ce suprafata asfaltica de pe poduri,se face valuri,valuri dupa doua trei luni cel mult de la turnare?(Pasarela Itcani)si altele?Astia sunt cei 15000 de specialisti pe care-i tinea Emil ascunsi in maneca de la halal(halat)?

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei