Legea muntelui, modificată
Guvernul a aprobat ieri modificarea Legii muntelui, astfel încât agricultorii din zonele montane să poată beneficia de plăţile din fonduri UE acordate prin Programul Naţional pentru Dezvoltare Rurală (PNDR).
Legea a fost modificată printr-o ordonanţă de urgenţă, la propunerea Ministerului Agriculturii, pentru a elimina redundanţele care ar fi putut afecta implementarea unor măsuri din PNDR.
"Prin Legea muntelui nr. 347/2004, conform dispoziţiilor art. 9, se puteau acorda diferenţiat de la bugetul de stat indemnizaţii compensatorii de handicapuri naturale producătorilor agricoli. Acest sprijin financiar nu a fost însă acordat din cauza costurilor ridicate pe care le implică. De asemenea, existenţa în actul normativ a unor prevederi prin care erau reglementate obligaţii ale fermierilor privind protejarea mediului făceau ca acestea să nu poată constitui obiectul plăţilor din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală (FEADR) pentru agromediu, al cărui principiu de bază este asumarea voluntară a practicilor agricole prietenoase cu mediul", se arată într-un comunicat al Executivului.
Stop la achiziţiile de maşini şi mobilă pentru ministere
Guvernul nu va mai permite în acest an ministerelor să achiziţioneze maşini şi piese de mobilier, pentru a limita costurile bugetare, a declarat, ieri, premierul Călin Popescu Tăriceanu.
"Vom lua chiar măsuri de blocare a acestor achiziţii", a spus Tăriceanu.
Ministrul Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian, a anunţat, marţi, că va propune o rectificare bugetară prin scăderea cheltuielilor cu 1,1 miliarde de euro, fără să fie afectată nici o sumă destinată investiţiilor.
Totodată, prin rectificare vor fi blocate toate posturile vacante din administraţia publică şi condiţionate noile angajări.
"Nu vor fi făcute noi angajări decât cu motive foarte temeinice, cu avizul ministerelor de Finanţe şi Muncii şi aprobarea Guvernului", a spus Vosganian.
Săptămâna trecută, ministrul a declarat că Guvernul trebuie să efectueze de urgenţă o rectificare bugetară şi să reducă deficitul, întrucât dacă România nu arată, până la sfârşitul lunii martie, că poate evita limita de 3% a indicatorului în PIB, Comisia Europeană va declanşa procedura de prevenţie.
Coca-Cola, Nokia şi Dacia, de încredere
Coca-Cola şi Nokia au fost desemnate de internauţii români drept cele mai de încredere şi mai populare branduri online, în timp ce Dacia este lider în rândul brandurilor româneşti, potrivit studiului "Leading Brands by Romanian Internet Users", realizat de Gemius, în colaborare cu Evensys.
Conform studiului, Coca-Cola şi Nokia sunt cele mai apreciate branduri în rândul utilizatorilor români de internet cu vârste de 18-45 de ani, cele două branduri fiind percepute drept populare şi de încredere. În rândul brandurilor Româneşti, Dacia este pe prima poziţie din punct de vedere a popularităţii, încrederii pe care o inspiră consumatorilor şi prezenţei online.
În clasamentul general al brandurilor, realizat pe baza răspunsurilor spontane ale internauţilor, primele zece poziţii sunt ocupate de Coca-Cola, Nokia, adidas, Nike, Dacia, McDonald's, Pepsi, Google, Microsoft şi Yahoo. Atunci când este vorba de clasificarea brandurilor în funcţie de încrederea pe care le-o inspiră, configuraţia topului este următoarea: Nokia, Coca-Cola, Mercedes, Nike, adidas, Sony, Pepsi, BMW, Microsoft şi Audi.