Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
luni, 11 mai 2015 - Anul XX, nr. 106 (5918)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9763 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6625 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Impresii din ţara Aurorei Boreale - Islanda

Primăvara lui 2015 mi-a dat posibilitatea să călătoresc spre capitala Islandei - Reykjavik, în cadrul proiectului ,,Diverse society - Diverse Classrooms - Student diversity benefiting social diversity“, finanţat de Comisia Europeană prin programul Erasmus Plus.

Cursul a avut loc în orăşelul Bourganes, la o distanţă de 60 de km de Reykjavik,  propunându-şi să ofere ocazia unei formări psihopedagogice, axată pe metode de învăţare prin cooperare şi metoda de lucru CLIM ( învăţarea prin colaborare în cadrul grupurilor multiculturale). A fost organizat de Institutul Inter Cultural Iceland cu sediul la Reykjavik, având experţi şi colaboratori bine calificaţi, cu o mare experienţă în domeniul serviciilor sociale şi formării şcolare şi profesionale. ICI dezvoltă şi coordonează proiecte cu Fondul Social European (FSE) şi Comunitatea Europeană (CE). M-a impresionat profesionalismul şi cordialitatea organizatoarei Godrun Petursdottir în cele 68 de ore de curs.

Modalităţile de realizare a cursului au fost diferite: strategii pedagogice pentru crearea climatului afectiv al clasei, construirea clasei ca o comunitate de învăţare, organizarea învăţării în grupuri mici, stabilirea rolurilor membrilor grupurilor, intervenţii ale participanţilor la curs pentru împărtăşirea propriilor lor experienţe (România, Bulgaria, Ungaria, Italia, Germania, Franţa, Cehia).

Problematica cursului este o problemă de interes european şi urmăreşte creşterea calităţii învăţământului şi găsirea celor mai bune strategii pentru învăţarea prin cooperare. Dimensiunea europeană o reprezintă şi schimbul de informaţii, de idei şi experienţe. Am aflat că poziţia geografică a Islandei aproape de cercul polar poate genera o strategie de dezvoltare prin valorificarea resurselor limitate. Am întâlnit oameni surâzători, calmi, care trăiesc în armonie cu  mediul.

Neavând industrii poluante, apa este foarte bună şi aerul este de asemenea foarte curat. Peisajul este sălbatic, dar colorat, predomină culoarea neagră a lavei stinse, iar pe alocuri, în apropierea gheizerelor, culoarea albastră şi sulful roşu.

Am vizitat capitala Reykjavik – un oraş unde se întâlnesc mai multe stiluri arhitecturale.

Dacă sunteţi interesaţi de istoria artei şi de arhitectură, Reykjavik va şti să vă surprindă. Spre exemplu, superba catedrală luterană Domkirkjan. Aceasta este fără nici o îndoială monumentul cel mai vechi al oraşului. Catedrala principala din Reykjavik se numeşte Hallgrímskirkja. Construită din beton şi înălţată pe o colină ce domină oraşul, aceasta măsoară 75 de metri şi deţine o orgă cu mai bine de 5.000 de tuburi. Catedrala a devenit un veritabil reper al oraşului ce oferă o panoramă incredibilă asupra împrejurimilor.

Un Reykjavik plin de creativitate,a rămas un centru artistic în plină mişcare, creator de talente ce atrage cei mai înverşunaţi amatori de artă din întreaga lume.

Participarea mea la curs în calitate de profesor a răspuns nevoilor de dezvoltare profesională, permiţându-mi înfăptuirea de proiecte didactice alternative şi eficiente privind învăţarea prin cooperare; elaborarea unor proiecte transcurriculare pe baza materialelor văzute la curs, pliantelor şi fotografiilor pe care le-am cumpărat; îmbogăţirea orizontului cultural şi a demersului pedagogic prin schimbul de informaţii dintre cursanţi privind sistemul de învăţământ; dezvoltarea competenţelor funcţionale fundamentale pentru reuşita şcolară, implementarea ideilor inovatoare în şcoală şi îmbunătăţirea cunoştinţelor de limba engleză.

Impactul asupra diversificării programei de predare este o provocare pentru că implică o alternativă la modelul clasic, o flexibilitate a programei, o deschidere spre modelul european şi inovaţie. Mi-am propus să realizez ca produse finale o mapă cu materialele primite la curs.

În urma stagiului de perfecţionare am dobândit noi forme şi metode de învăţare şi predare, concentrate în primul rând pe învăţarea activă, lucrul în grup, deschidere spre alte sisteme de învăţământ din Europa.

 

Prof. Camelia Cuţui, Şcoala Gimnazială „Ion Creangă” Suceava

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Impresii din ţara Aurorei Boreale - Islanda.
 Vizualizări articol: 1826 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Impresii din ţara Aurorei Boreale - Islanda0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei