Volkswagen și-a imaginat cum ar arăta cel mai puternic pick-up european. Răspunsul este Amarok Power Pick-up. Cu o lungime de peste 5,25 m, o lăţime de peste 2,22 m şi o putere de 272 CP, modelul din Hanovra are resurse mai mult decât suficiente sub capotă.
Cuplul enorm de 600 Nm este distribuit cu ajutorul transmisiei automate cu 8 trepte de viteză şi al celor patru roţi cu tracţiune permanentă. Astfel, prototipul atinge pragul de 100 km/h în numai 7,9 secunde.
Conceptul are o platformă de încărcare de 3,5 m2 care oferă lejer spaţiu suficient pentru un kart de curse, inclusiv echipament de service, sau spaţiu pentru doi europaleţi.
Cel mai puternic Amarok din toate timpurile se distinge prin dotările de exterior şi de interior complet modificate. Designerii Volkswagen Autovehicule Comerciale au echipat prototipul Wörthersee cu detalii care îi conferă o alură individuală şi corespund pe deplin cerinţelor tehnice ale motorului V6 TDI.
Astfel, Amarok este caracterizat în partea frontală prin combinaţia între farurile bi-xenon cu inserţii cromate în spatele sticlei transparente - îmbinate optic prin lamelele imense, negru mat, cu aplicaţii cromate ale grilei radiatorului – şi cele 3 guri de admisie de mari dimensiuni, de sub bara de protecţie, care de asemenea dispun de lamele negru mat.
Din lateral, pot fi identificate pragurile evazate, bandourile din carbon şi aplicaţiile roşii.
Profilul impunător este dominat mai ales de jantele de 22”, în nuanţa Gunmetal, cu anvelope de 295/35 şi de styling-bar-ul montat în spatele cabinei, care are de asemenea nuanţa Gunmetal. La fel, şi din perspectiva posterioară, modelul de vârf al gamei Amarok se distinge de versiunile de serie.
În interior se continuă design-ul negru-roşu-alb, potrivit pentru întâlnirea pasionaţilor de GTI: panourile uşilor, scaunele-scoică de maşină de curse, volanul sport şi consola centrală deosebit de lată sunt îmbrăcate în piele neagră şi piele-carbon. Cusăturile decorative roşii şi elementele de decor din aluminiu accentuează interiorul.
Instrumentele adiţionale, de pe panoul de instrumente, de asemenea îmbrăcat în piele, indică cuplul şi presiunea din turbină, iar cronometrul măsoară timpul de accelerare.
Volkswagen spune că este posibil ca pe viitor să vedem și un model de serie, însă momentan acesta rămâne la stadiu de concept. Există și posibilitatea lansării unei ediții limitate, lucru care s-ar putea întâmpla anul viitor.