Toyota și-a extins constat gama de modele verzi. Printre acestea se află acum și un autentic automobil de familie. După succesul imens înregistrat de Prius, compania japoneză aduce în fața publicului un monovolum confortabil și spațios, cu motorizare benzină-electric și un consum mai mult decât decent.
Prius V și este primul MPV din lume cu un tren de rulare hibrid, care pe lângă elementele specifice de versatilitate și confort încorporează o puternică amprentă ecologică.
Silueta robustă, cu montanții frontali înălțați, impune dimensiuni mai mari comparativ cu un Prius.
Monovolumul cu propulsie hibridă măsoară 4.62 metri lungime și 1,6 metri înălțime. Un avantaj clar al lui Prius V față de fratele său Prius este suprafața de încărcare a portbagajului, care este de aproape 670 de litri.
Astfel, în mașina de familie hibridă Toyota vor putea fi așezate de două ori mai multe bagaje decât în portbagajul lui Prius.
Scaunele din spate pot fi pliate şi poate glisa longitudinal.
Dotările cu care Prius V este înzestrat sunt similare celor regăsite pe Prius: faruri cu LED-uri, cruise control activ, controlul climatizării şi sistemul de parcare automată. O noutate este acoperișul panoramic care asigură o iluminare mai intensă a habitaclului. Pavilionul este fabricat din răşină în loc de sticlă, ceea ce înseamnă o reducere cu 40% a greutății acestuia.
Sistemul de propulsie utilizat de minivanul japonez este preluat de la Prius, și constă într-un motor pe benzină şi unul electric care furnizează împreună 136 CP.
În plus, coeficientul de rezistenţă, Cx – 0.29, unul la fel de mare ca și la Toyota Verso, va împiedica minivanul să se ridice la nivelul performanțelor realizate de Prius.
Consumul mediu realizat de Prius V este cu 20% mai mare decât cel oferit de Prius, adică în jur de 4,9 litri/100 km.