Volkswagen rămâne unul dintre puţinii constructori non-premium care încă îşi permit luxul de a etala ca vârf de lance o limuzină în clasa mare. Phaeton a fost o chestiune de imagine și orgoliu, dar şi una care ţine să reflecte statutul de cel mai mare fabricant de automobile din Europa. Modelul poate fi considerat un proiect care nu s-a ridicat la așteptările companiei în materie de vânzări.
Din fericire versiunea restilizată, căreia i s-au adus multiple îmbunătățiri, a reușit să redreseze situația.
Povestea limuzinei Volkswagen va continua, noua generație Phaeton fiind pregătită să debuteze în 2015. Chiar dacă nu și-au propus să revoluționeze segmentul mare, inginerii Volkswagen vor putea oferi unul din cele mai avansate automobile din punct de vedere tehnologic. Modelul va fi construit pe o platformă complet nouă denumită MLM Evo, care va fi utilizată și de viitoarele generații Audi A6/A7.
Cele mai importante schimbări vor fi aduse la partea de direcție și suspensie, capitole des criticate la actuala generație. Volkswagen vrea ca Phaeton să nu fie doar un simplu automobil de ținută ci și o limuzină care nu abuzează de resursele de combustibil.
Partea de propulsie va include motoare V6 pe benzină, iar pentru versiunea cu ampatament mărit să fie echipată cu o unitate V10. Gama de motoare va include și versiuni cu patru cilindri cu eficiență ridicată ce se vor regăsi și pe Audi A8.
Consumul va putea fi redus prin utilizarea sistemului start/stop, din dotarea limuzinei nelipsind frânele regenerative.
Viitorul Phaeton va miza pe diversitate. Este una din cele mai interesante schimbări anunțate de Volkswagen. Spre diferență de actualul model disponibil doar ca sedan, viitorul Phaeton va avea trei variante distincte, printre care un model coupe cu patru uși în stilul lui A7 Sportback și chiar o versiune de familie Variant.